مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر گفت : 25 درصد از سرمایه گذاران فعال در این منطقه خارجی هستند.

علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود هم اکنون 12 سرمایه گذار در این بندر فعالیت دارند که سه نفر آنها خارجی هستند.وی ادامه داد : شش طرح سرمایه گذاری فعال در این منطقه نفتی و شش طرح دیگر نیز صنعتی است.

نعیمی به ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اشاره کرد و گفت : این منطقه فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده و آماده پذیرش سرمایه گذار است.

وی یکی از جذابیت های سرمایه گذاری در بندر امیرآباد را ساخت اسکله ریلی آن معرفی کرد و افزود : اسکله رورو بندر که هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت : با بهره برداری از این اسکله که بیش از 150 میلیارد ریال برای آن هزینه شده ، واردات و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد 15 درصد افزایش می یابد.

اسکله رورو این امکان را فراهم می کند تا واگن های داخل کشتی به صورت مستقیم روی ریل راه آهن قرار گرفته و به مقصد نهایی ارسال شود.

هم اکنون بنادر کشورهای روسیه ، قزاقستان و آذربایجان در حاشیه دریای خزر دارای اسکله رورو است.

نعیمی به ساخت چهار اسکله با پیشرفت بیش از 80 درصد در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود : با بهره برداری از این اسکله ها امیرآباد به یکی از بنادر بزرگ حاشیه دریای خزر تبدیل خواهد شد.

وی ظرفیت کنونی جابه جایی کالا در بندر امیرآباد را پنج میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت : ظرفیت نهایی این بندر 18 میلیون تن است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد همچنین از جا به جایی سه میلیون و 600 هزار تن کالا در این بندر در سال گذشته خبر داد و افزود : همچنین پارسال 500 تن کالا از این بندر به آستراخان روسیه صادر شد.

بندرامیرآباد که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد بندر پایلوت کریدور شمال به جنوب کشور است و همچنین پایلوت ترانزیت غلات در شمال کشور محسوب می شود.

این بندر بزرگ ترین بندر حاشیه خزر با بندر ترکمنستان، بندر اکتائو در قزاقستان، بندر آستاراخان و بندر باکو آذربایجان در حال داد و ستد است که به فرودگاه ساری و گرگان دسترسی دارد و همچنین با بزرگ ترین نیروگاه بخار مازندران و کارخانه کشتی سازی صدرا و پایانه نفتی شمال همسایه است./س

برچسب ها: فعال ، سرمایه گذار ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.