محسن کرمی، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام فاطمه زینت بخش 12میلیون صدهزار نفر از بانوان ایرانی است.

محسن کرمی، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فراوانی نام فاطمه، زهرا و القاب حضرت فاطمه الزهرا(س) در حدود 12میلیون و صدهزار نفر می‌باشد، اظهار داشت: فراوانی نام فاطمه(س) در سطح کشور حدود 4میلیون و دویست هزار نفر است و نیز 2میلیون و نهصد هزار نفر بانوی ایرانی به نام زهرا مزین هستند و در حدود 5میلیون نفر از بانوان کشور القاب حضرت فاطمه الزهرا را زینت نام خود را دارند.

وی همچنین رتبه اول بیشترین فراوانی نام حضرت فاطمه(س) را مربوط به استان قم دانست و افزود: استان قم با حدود 38.5درصد بیشترین فراوانی نام گزینی، نام حضرت فاطمه الزهرا را از آن خود کرده و پس از آن، استان خراسان جنوبی با حدود 35.5درصد در رتبه دوم و رتبه سوم با حدود 33درصد مربوط به استان خراسان رضوی است.

کرمی همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی نام خانوادگی سادات در کشور متعلق به نام خانوادگی محمدی با حدود یک میلیون و 650 هزار نفر است،‌ که از این تعداد بالاترین فراوانی نام خانوادگی محمدی متعلق به استان قم با 24 هزار و 600 نفر می‌باشد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در پایان تصریح کرد: نام‌های خانوادگی حسینی و موسوی به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نام ، بانو ، فاطمه ، ثبت احوال ، اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار