معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

امروز ارابه‌های مرگ بسیاری در کشور داریم/ صدها هزار نفر جانشان را به خاطر بی‌کیفیتی خودروها از دست داده‌اند

سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز ارابه‌های مرگ زیادی در سطح شهر داریم گفت: مایل نیستم نم خودروهایی را که حادثه آفرین‌اند را بگویم.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  در پاسخ به این سوال که با توجه به تاثیرات مستقیم اتوبوسهای اسکانیا در حوادث جاده‌ای اخیر و عدم عملکر دولت به وظایف خود در خصوص انحلال شرکت تولید کننده داخلی (عقاب افشان) در حادثه واژگونی خودرو اسکانیا در بزرگراه آزادگان شهرداری باید پاسخگو دولت باشد و یا دولت باید پاسخگوی شهرداری باشد، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر به عنوان مدیریت شهری و نیز دولت به نمایندگی از وزارت صنعت معدن و موسسه استاندارد باید تواما به عنوان مدعی العموم وارد  این قضیه شده ونه تنها از ادامه تولید اتوبوسهای این سازنده بلکه سایر سازندگان نیز که خود و آنان از کیفیت نامناسبی برخوردر است ممانعت نمایند.  
 
وی با تاکید بر اینکه امروز ارابه‌های مرگ زیادی در سطح شهر داریم، افزود: واقعا مایل نیستم نام خودروهایی را بیاورم که حادثه آفرین‌اند اما واقعا خودروهایی هستند که امروز در کشور به ارابه مرگ شهرت داشته و دهها و صدها هزارنفر جانشان را تنها به خاطر بی‌کیفیتی این خودروها از دست داده‌اند.  
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت صنایع و معادن باید بر خورد جدی با سازندگان خودروهای بی کیفیت با گریپ استاندارد و حداقل 5 ستاره را در داخل کشور تولید نمائیم.  
 
*تولید داخلی تنها یک مونتاژ جزئی است  
 
تشکری هاشمی با اشاره به وارداتی بودن تجهیزات لازم در خصوص تولیدات داخلی افزود: حالا که قرار است واردات نموده و قطعات را از خارج وارد نمائیم به جای ورود اجناس بی‌کیفیت اجناس با کیفیت‌تر وارد نموده و برای تولید داخلی که تنها نام آن تولید داخلی بوده و یک مونتاژ جزئی است تجهیزات با کیفیت تر وارد نماییم.  
 
 وی ادامه داد: در جهت تحقق این امر لازم است در خصوص برندها و محصولات معتبر جهانی بیشتر تحقیق نموده و به جای واردات اجناس بی ‌کیفیت از این گونه تجهیزات استفاده نماییم.  
 
*شکایت شهرداری تهران از عوامل موثر در حادثه اسکانیا  
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حتما شهرداری تهران از شرکت عقاب افشان به عنوان سازنده اتوبوس، راننده و شرکتی که وظیفه نظارت بر عملکرد راننده را داشته به مراجع قضایی شکایت خواهد نمود، خاطر نشان کرد: شاید این شکایت تا کنون شروع شده باشد.  
 
انتهای پیام/  
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
هیچی. باز هم باید تماشاگر سایه سیاه اسکانیاها بر سر مسافران باشیم.
آخرین اخبار