بر اساس جامع‌ترین بررسی صورت گرفته از نحوه ثبت جرایم در ادارات پلیس انگلیس، صدها هزار قربانی جرایم در این کشور امیدی به اجرای عدالت ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت، گزارش هیئت عالی بازرسی نیروی پلیس در انگلیس (اچ ام آی سی) حاکی از آن است که  یک پنجم جرایم در ادارات پلیس نادیده گرفته می شود و درباره آنها هیچ تحقیقی صورت نمی گیرد. بر این اساس سه چهارم از یک میلیون قربانی جرایم در این کشور هیچ امیدی به اجرای عدالت ندارند.

همچنین دهها هزار مجرم با وجود سابقه جنایی طولانی مدت اشتباها از اتهام و محاکمه جان سالم به در می‌برند. 

برخی افسران در رفتاری غیراخلاقی و غیرقابل توجیه عمدا از ثبت بسیاری جرایم خودداری می‌کنند. 

در مواردی حتی افسران پلیس از ثبت تجاوز های جنسی ادعا شده به علت آنکه کار زیادی می برد، خودداری می کنند و یا آنرا کم اهمیت جلوه می‌دهند.

ترزا می وزیر کشور انگلیس دیشب اذعان کرد در نتیجه گزارش آچ ام آی سی سطح رسمی جرایم ثبت شده افزایش خواهد یافت.

این گزارش که جامع‌ترین بررسی نحوه ثبت جرایم در ادارات پلیس بوده است، نشان دهنده قصور قابل ملاحظه در ثبت آمار واقعی جرایمی شامل تعرض جنسی، خشونت و سرقت است و در آن درباره  احتمال ثبت نشدن بیست درصد جرایم هشدار داده شده است. 

طبق این تحلیل، اگر این رویه در سراسر انگلیس تکرار شده باشد، بر اساس سه میلیون و هفتصد هزار جرم ثبت شده در سال گذشته، حدود هفتصد و چهل هزار قربانی جرایم در سال گذشته نادیده گرفته شده اند.

در این گزارش ضعف مدیریت،‌ آموزش ناکافی و نظارت ضعیف علت این رسوایی عنوان شده است.

این گزارش تکان دهنده پس از آن منتشر می شود که ادعاهای "جیمز پاتریک" افسر سابق اسکاتلندیارد منجر به نگرانی های جدی درباره اعتبار آمار مربوط به جرم و جنایت در انگلیس شد.

وی در گزارشی به نمایندگان پارلمان، دستکاری در ارقام جنایی در جهت اهداف عملکرد نیروی پلیس را یک رویه معمول در فرهنگ پلیس توصیف کرد.

اظهارات وی همراه با شواهد بیشتری که به پارلمان انگلیس ارائه شد، نهایتا موجب شد اداره آمار انگلیس رتبه معیار طلایی را از ارقام جنایی ثبت شده توسط نیروی پلیس سلب نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار