یگان‌هایی از ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه به نابلس در کرانه غربی رود اردن یورش بردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی فلسطین "وفا " از نابلس ،‌ به گفته منابع مسئول فلسطینی یگان هایی از ارتش اسرائیل پنج شنبه به نابلس در کرانه غربی رود اردن یورش بردند .

یگان هایی از ارتش اسراییل بامداد امروز  به چند محله شهر نابلس یورش بردند و به بازرسی خانه به خانه و بازجویی فلسطینیان اقدام کردند . به دنبال این اقدام صهیونیستها درگیریهایی بین اشغالگران و فلسطینیان در مناطق رای العین و کروم عاشور رخ داد و سربازانرژیم صهیونیستی با گاز اشک اور و گلوله صوتی به فلسطینیان حمله کردند. این درگیریهایی کشته و زخمی نداشته است .

از سوی دیگر در پی ورود صدها تن از یهودیان شهرک‌نشین  به آرامگان یوسف پیامبر علیه السلام در منطقه بلاطه در شرق شهر نابلس ، فلسطینیان این منطقه به مقابله با یهودیان اقدام کردند که به دنبال آن ، یگان هایی از ارتش و نفربر های اسراییلی با یورش به این منطقه از شهرک نشینان پشتیبانی کردند.  با یورش صهیونیستها به این منطقه درگیریهایی بین ارتش رژیم اسراییل و فلسطینیان رخ داد و نظامیان اشغالگر اسراییل از گاز اشک اور و گلوله های صوتی برای متفرق کردن فلسطینیان استفاده کردند.

 همزمان با حملات ارتش اسرائیل به مناطقی در کرانه غربی رود اردن، یگان هایی از ارتش این رژیم  بامداد امروز به شرق روستای خزاعه درخان یونس واقع در نوار غزه یورش بردند و به تیراندازی به سوی خانه های فلسطینیان اقدام کردند.

جزئیات بیشتری در این خصوص گزارش نشده است .


همچنین از سوی دیگر ظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در شمال نوار غزه زخمی کردند .

 منابع فلسطینی اعلام کردند  نظامیان اشغالگر مستقر در نقطه تماس مرزی ، چهارشنبه شب با  تیراندازی به طرف یک جوان فلسطینی در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه او را زخمی کردند .

 ارتش اسرائیل همچنین با یورش به شمال شهر  الخلیل شش فلسطینی را بازداشت و دو خانه را ویران کرد .

شاهدان  گفتند تعدادی از نظامیان اسرائیلی دیروز به منطقه البص در شمال شهر الخلیل یورش بردند و  دوخانه فلسطینیان را تخریب کردند .

 شاهدان  افزودند  نظامیان اسرائیلی با پشتیبانی چند دستگاه تانک و خودروی زرهی سنگین  بایورش به منطقه البص زمیین های کشاورزی و اثاثیه خانه ها را تخریب  واقدام به شلیک گاز اشک آور به طرف ساکنان این منطقه کردند .

بنا بر اعلام منابع فلسطینی و شاهدان ، نظامیان اسرائیلی دیشب  با یورش به شهرهای الخلیل و جنین در کرانه باختری رود اردن شش جوان فلسطینی را ربودند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار