در سال ۹۳ میزان بارندگی مناسب در سطح دلیجان بیش از ۷۰ درصد پروژه های آبخیزداری آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان با اشاره به میزان بارش ها در دلیجان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال 93 میزان بارندگی مناسبی در سطح دلیجان انجام شده است بیش از 70 درصد پروژه های آبخیزداری آبگیری شده است.

نصرالهی افزود: منابع طبیعی نعمت‌های ارزشمند خدادادی هستند که اگر قدر آنها را به خوبی ندانسته و در حفظ و نگهداری از آنها دقت نکنیم، شکر نعمت به جای نیاورده‌ایم.

مدیرمنابع طبیعی دلیجان با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به تنهایی نخواهد توانست در امر حفظ و حراست از منابع طبیعی موفق عمل کند، تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و دستگاه‌ها امکان نگهداری از منابع طبیعی وجود نداشته و این امر امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه اظهار داشت : پروژه های آبخیزداری انجام شده در حوضه آبخیز راونج نقش موثری و مفیدی در آبدهی قنوات، چشمه ها وچاه های منطقه داشته بطوریکه در حدود 1285000متر مکعب آب در منطقه ذخیره ون گهداری شده و سبب تاخیر خروج آب به مدت50روزه از حوضه مذکور گردیده است.

نصرالهی افزود: در ادامه بازدید توضیحات مختصری از پتانسیل ها منطقه وجود گونه های گیاهان دارویی وعلوفه ای، اهمیت گردشگری منطقه به اطلاع حاضرین رسانده شد.

وی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی شامل محیط زیست، جنگلها و مراتع باید از سوی دولت و مسئولان اجرایی استانی به عنوان اولویت یک برنامه توسعه مورد توجه قرا رگیرد./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.