مدير كل بنادر و دريانوردي خرمشهر از آغاز خارج سازي بزرگ ترين مغروقه موجود در آبراه اروند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عادل دريس گفت: اين مغروقه بزرگ ترين شناوريست كه در طول جنگ تحميلي مقابل اسكله خانيان بندر خرمشهر از چند نقطه مورد اصابت موشك قرار گرفته و بصورت عرضي و كامل در بستر رودخانه اروند غرق شده و فقط قسمتي از دكل هاي آن قابل مشاهده است.

وي با اشاره به موقعيت حساس اين مغروقه و محاسبات روآبي و زيرآبي سخت و پيچيده اما دقيق توسط غواصان در آب بسيار گل آلود اروند، افزود : اين مغروقه از نوع جنرال كارگو با ابعاد تقريبي به طول 164، عرض 21 و ارتفاع 13 متر مي باشد كه تيم عملياتي پروژه موفق شده برخي قطعات سبك آن را جداسازي و به خشكي انتقال دهد.

مدير كل بندر و دريانوردي خرمشهر بيان كرد: با خارج سازي بزرگ ترين مغروقه اروندرود و لايروبي محدوده ي مربوطه، ضمن ارتقاي ايمني مقابل اسكله هاي بندر خرمشهر، امكان پهلودهي شناورها به ميزان دویست اسكله به طول 267 متر فراهم خواهد شد.

گفتنی است: تا كنون 259 فروند از مغروقه هاي بجا مانده از جنگ تحميلي در رودخانه هاي اروند و كارون شناسايي شده كه از اين تعداد 139 فروند مغروقه شامل 116 فروند در كارون و 23 فروند در اروند توسط اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر و مالكان خارج سازي و پروژه شناورسازي 2 فروند مغروقه ديگر نيز در اروند در حال اجرا است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.