استاندار اردبیل گفت: سد بفراجرد با تأمین منابع اعتباری از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در دیدار کاری با مهندس میدانی معاون آبفای وزیر نیرو که در تهران انجام شد، در مورد بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تسریع در اتمام سد بفراجرد خلخال رایزنی شد.

وی با معرفی بخشی از قابلیت‌های جنوب استان در زمینه کشاورزی و گردشگری تصریح کرد: سد خاکی بفراجرد که با هدف تأمین آب شرب شهرستان خلخال در میان مدت اجرایی شده دارای مخزنی با ظرفیت شش میلیون متر مکعب است و به لحاظ آثار مثبتی که اتمام آن در تأمین منابع آبی پایدار برای شهرستان خلخال ایجاد می‌کند تسریع در اتمام پروژه، مورد نظر استانداری است.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: براساس اعلام دستگاه اجرایی مربوط میزان پیشرفت فیزیکی این طرح هم اکنون به حدود 60 درصد رسیده و در صورت تأمین اعتبار کافی در کمترین زمان ممکن می‌تواند به مرحله آبگیری برسد.

خدابخش در ادامه افزود: علاوه بر ساختمان سد، اجرای خط انتقال اصلی و شبکه اصلی آن نیاز است تا آب این سد مورد مصرف شرب مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، سد ، بفراجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.