رئیس جمهور آمریکا پس از جلوگیری جمهوری خواهان در مجلس سنا از تصویب شدن لایحه افزایش حداقل دستمزدها از جمهوری خواهان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز،"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ساعاتی پس از جلوگیری جمهوری خواهان در مجلس سنا از تصویب شدن لایحه افزایش حداقل دستمزدها که جزء اولویت های دولت به شمار می رفت، از جمهوری خواهان به شدت انتقاد کرد. 

هدف این لایحه، افزایش حداقل دستمزدها در آمریکا برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون بود. 

 اوباما در کاخ سفید گفت: «جمهوری خواهان مانع افزایش دستمزد 28 میلیون آمریکایی شدند که با جدیت کار می کنند. آنها با کمک به میلیون ها نفر که برای خارج شدن از فقر کار می کنند، مخالفت کردند». 

برای تصویب شدن این لایحه به 60 رای نیاز بود ولی 54 نماینده سنا به این لایحه رای مثبت دادند. بر اساس این لایحه قرار بود حداقل دستمزدها از هفت دلار و 25 سنت در ساعت به 10 دلار و 10 سنت در ساعت افزایش یابد و پس از آن نیز حداقل دستمزدها بر اساس نرخ تورم بالا رود. فقط یک سناتور جمهوری خواه یعنی "باب کورکر" از ایالت تنسی به این لایحه رای مثبت داد. هری رید رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا نیز رای خود را از آری به خیر تغییر داد تا بتواند بار دیگر این لایحه را برای رای گیری پیشنهاد کند. بر اساس ارزیابی دفتر بودجه کنگره که موسسه ای غیرحزبی است، این لایحه موجب افزایش دستمزد 16 و نیم میلیون آمریکایی می شد و 900 هزار آمریکایی را از فقر خارج می کرد ولی پیش بینی می شد با تصویب این لایحه حدود یک میلیون آمریکایی بیکار شوند زیرا برخی شرکت ها قادر به پرداخت حداقل دستمزد کارگران نبودند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار