نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: من در این انتخابات نامزد می شوم، تا غیرنظامیان در کشور به قدرت برسند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: من در این انتخابات نامزد می شوم، تا غیرنظامیان در کشور به قدرت برسند. 

حمدین صباحی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: مردم مصر ماموریت های  غیرممکن را به سرانجام رسانده اند. ما در بیست وپنج ژانویه و سی ام ژوئن این کار را انجام دادیم. ماموریت من مانند ماموریت های غیرممکنی است که از آنها یاد کردم. من مسئولیت اخلاقی دارم در این انتخابات نامزد شوم تا غیر نظامیان در کشور بتوانند به قدرت برسند و بتوانند آمال مردم مصر را برآورده کنند. من در حوزه انتخاباتی خود پنج میلیون رای دهنده دارم که به من اعتماد دارند و دور گذشته به من رای دادند.ما نسل جوان داریم که به مقامات کشور اعتماد و اطمینان دارند و بیشتر این افراد حامی من هستند.

وی درباره کمک های عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس و اختصاص سه درصد اقتصاد مصر برای دادن یارانه به مردم و توانایی رئیس جمهور برای پایان دادن به این یارانه ها گفت:ما اگر متکی به مصری ها باشیم می توانیم این کار ( حذف یارانه ها )را انجام دهیم. براساس تخمین دولت مصر ،فساد مالی موجب از دست رفتن سیصد میلیارد پوند مصر شد.

یارانه کالا برای اقشار کم درآمد کاهش می یابد و هزینه دولت نیز می تواند با سیستم جدید مالیاتی تامین شود که این موضوع می تواند درآمد اقتصاد مصر را افزایش دهد. ما معتقدیم نمی توانیم در دراز مدت منتظر کمک های خارجی باشیم.

حمدین صباحی درباره حکم اعدام ها گفت: من می خواهم قوه قضاییه ای داشته باشیم که مستقل باشد و برای مقاصد سیاسی از آن بهره برداری نشود. من معتقدم قوه قضاییه مصر درصورت وجود حکومت دموکراتیک می تواند خود و این محکومیت ها را اصلاح کند.

وی گفت: بخشی از طرح من این است که همه افرادی را که بیگناه زندانی شدند،آزاد کنم اما هر کسی که فعالیت تروریستی انجام دهد، محاکمه می شود. قوانین دولتی براساس قانون اساسی نیست و من به محض انتخاب به عنوان رئیس جمهور، قانونی را وضع می کنم که جلوی تظاهرات را نگیرد بلکه مقرراتی برای آن داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار