سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که روسیه در واکنش به تحریم های غرب علیه این کشور برسر بحران اوکراین ، هیچگونه اقدام تلافی جویانه فوری انجام نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛  لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی در شیلی افزود :« ما قصد نداریم اقدام کنیم و اقداماتی احمقانه انجام دهیم. ما قصد داریم به شرکای خودمان فرصت دهیم اوضاع را آرام کنند.»

لاوروف گفت این کشور در واکنش به تحریم های غرب برسر بحران اوکراین هیچگونه اقدام تلافی جویانه فوری انجام نخواهد داد اما ممکن است در آینده درمورد این موضع خود تجدید نظر کند.

 لاوروف در سفر به شیلی در کنفرانسی خبری افزود :« ما قصد نداریم وارد عمل شویم و اقداماتی احمقانه انجام دهیم. ما می خواهیم به شرکای خودمان فرصت بدهیم تا امکان آرام کردن اوضاع را پیدا کنند.»

با این حال وی تاکید کرد مسکو ممکن است براساس طولانی شدن یا عمیق شدن تحریم ها ، این موضع خود را تغییر دهد.

لاوروف تصریح کرد اگر اقدامات آنها ادامه یابد و متوسل به اقدامات اقتصادی شوند ، روسیه نیز در آن صورت اوضاع را مجددا بررسی و در موضع خود تجدید نظر خواهد کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا این هفته در واکنش به مداخله روسیه در اوکراین ، موج جدیدی از تحریم ها را علیه مسکو اعمال و تهدید کردند اگر روسیه به کاهش بحران در اوکراین کمک نکند اقدامات اقتصادی شدیدتری را علیه این کشور انجام خواهند داد.

دیپلمات های اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه اعلام کردند این اتحادیه در حال بررسی افزایش تحریم ها علیه روسیه از طریق هدف قرار دادن محفل داخلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور است اما برخی کشورهای عضو به هیچ وجه تمایلی به این کار ندارند.

لاوروف سرگرم سفری دوره ای به کشورهای آمریکای لاتین است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار