نویسنده کتاب، «حجامت جامع» را هماهنگی بین جسم و ذهن و روح و همچنین تقویت نیرو‌های مابین تن و روان برای یافتن خویش (خودشناسی) به منظور رسیدن به تکامل الهی (خداشناسی) توصیف کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل ازجام نیوز، نخستین چاپ کتاب «حجامت جامع» با شمارگان دو هزار نسخه‌ در 296 صفحه، با قیمت 17 هزار تومان به همت انتشارات نماد اندیشه منتشر شد.

یحیایی، نویسنده کتاب، «حجامت جامع» را نگرشی جدید تعریف کرده که به روش درست درمان شدن و درست زندگی کردن انسان‌های پاک توجه دارد.

مؤلف معتقد است،‌ اثرش بر اساس طب قدیم، طب سنتی و الهامات درونی به همراه تز جدیدی ابداع شده است. وی بعد از تشریح چهار مقوله «دیدگاه ضدحجامت» ،‌ «دیدگاه ضد خون دادن» ، «فرق بین حجامت و خون دادن» و «مکاشفه» به اصول و 6 مرحله حجامت جامع و هفت ویژگی‌ حجامت کننده پرداخته است.

از مهم‌ترین مباحث کتاب می‌توان به دیدگاه ابوعلی‌سینا درباره حجامت اشاره کرد که معتقد بود حجامت آثار خیلی مهمی دارد: مواد زاید (سموم بدن) را از همان اندام و عضو که زیر حجامت است بیرون می‌آورد و همچنین مایعات حیاتی (آهن-کلسیم-فسفر-روی-ویتامین‌ها و...) که همراه تخلیه خلط‌ها هنگام خون‌گیری بیرون می‌آید، هنگام حجامت خارج نمی‌شود.

نویسنده کتاب، «حجامت جامع» را هماهنگی بین جسم و ذهن و روح و همچنین تقویت نیرو‌های مابین تن و روان برای یافتن خویش (خودشناسی) به منظور رسیدن به تکامل الهی (خداشناسی) توصیف کرده است.

به نوشته او، در واقع می‌توان به وسیله «حجامت جامع» نظم و کارکرد بین اعضای بدن را به بهترین نحو ممکن،‌ به حداکثر توان خود رساند.

مؤلف در سومین بخش کتاب درباره «حجامت مناسب و نامناسب ایام هفته» با اشاره به دلایل بد و خوب بودن حجامت در روز‌های هفته آورده است،‌ روز‌های شنبه به دلیل پدیدار شدن لک و پیس در بدن و صورت و چهار‌شنبه به دلیل نحسی مستمر، حجامت نامناسب است.

یحیایی در تشریح تأثیر کیفیت فصول در بدن انسان، درباره تأثیر فصل بهار آورده است: بهار اگر بر مزاج بهاری پایدار باشد و در آن دگرگونی رخ دهد،‌ بهترین فصل و با مزاج روح و خون همساز و سازگار است. در این فصل بیماری‌های مزمن بروز می‌کنند زیرا در بهار خلط‌های راکد به جریان می‌افتند و روان می‌شوند. بنابراین حال بیماران مالیخولیا وخیم تر می‌شود.

نویسنده در بخش‌های پایانی کتاب خود شیوه انجام حجامت را به زبان ساده توضیح داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ليلا اقازاده
۰۰:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
كاملا به ان معتقدم وانجام ميدهم