مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا :

احتمال فراوان "جنگ سایبری" روسیه علیه آمریکا وجود دارد

یکی از مقامات اطلاعاتی ارشد سابق آمریکا اظهار داشت : مسکو به راحتی می تواند تحریم های ضدروسی آمریکا را با حملات سایبری قدرتمند علیه کاخ سفید جبران کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی ؛‌  ریچارد کلارک ،  یک مقام ارشد اطلاعاتی در دو دولت جرج بوش و بیل کلینتون در سخنانی اظهار داشت : روسیه که در زمینه قدرت سایبری دومین کشور دنیا محسوب می شود، به راحتی می تواند از این توانمندی خود برای برای حمله به سیستم های کامپیوتری دولت آمریکا استفاده کرده و به نوعی تحریم های خصمانه واشنگتن علیه مسکو بر سر موضوع اوکراین را تلافی کند . 

لئون پانتا ، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در راستای اظهارات کلارک و کریس انگلیس ، معاون سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در کنفرانس جهانی موسسه میلکن خاطر نشان کرد : از منظر قدرت سایبری روسیه هیچ تفاوتی با ایالات متحده ندارد . در سیاست هر دو کشور مبارزه سایبری یک استراتی اصلی و کلیدی محسوب می شود .

پانتا ادامه داد : روسیه هم اکنون از این ابزار قدرت نمایی خود در قبال موضوع گرجستان و کریمه استفاده می کند . چنانچه کرملین تصمیمی برای اجرای اقدام نظامی در اوکراین داشته باشد " نبرد سایبری"‌ بطور حتم بخش اعظمی از این جنگ را به خود اختصاص خواهد داد . 

عملیات "‌طوفان شن" یکی از حملات سایبری روسیه علیه آمریکا بوده است که در سال 2012 انجام گرفت و تاثیرات مخرب فراوانی بر واشنگتن داشت . بر اثر این حمله شبکه توزیع برق در بسیاری از مناطق کشور از کار افتاد . پمپ های بنزینتعطیل شدند و هیچ خودرویی قادر به سوخت گیری نبود .بیمارستان ها نیز برای انجام امور طبیعی خود با اختلال مواجه شدند . 

کلارک در انتها تصریح کرد : شرکت های خصوصی مرتبط با دولت اصلی ترین هدف حملات سایبری علیه آمریکا هستند . هزینه میلیاردی این حملات برای روسیه ارزش مقابله با دولتی مانند آمریکا را دارد . 

وی تاکید کرد : نخستین گام کاخ سفید برای مقابله با چنین حملاتی تشخیص یک حمله هکری است . همچنین باید استراتژی متفاوتی برای مبارزه با آن اتخاذ کند . ما نمی توانیم از این موضوع فرار کنیم . نباید خود را گول بزنیم . 


انتهای پیام /
برچسب ها: مقام ، آمریکا ، سایبری ، جنگ ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار