فرمانده كل سپاه با بیان اینکه كشور نياز به مديريت تحولي و انقلابي دارد گفت: انتظار از بسيج دانشجويي در حفظ و دفاع از انقلاب بيشتر از ساير تشكل‌ها و اقشار است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشكر پاسدار محمد علي جعفري در ديدار با جمعي از مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور كه در اين سازمان انجام شد با بيان اين كه وقتي كسي مي‌گويد من بسيجي هستم، بايد تمام دغدغه‌اش كمك به انقلاب و پيشبرد اهداف آن باشد، اظهار داشت: اين حرف بسيار كلي است و بايد از خود بپرسيم كه خوب براي پيشبرد اين اهداف چه بايد بكنيم؟چگونه بايد قدم در اين ميدان بگذاريم و چه زماني قدم در اين راه بگذاريم؟

وي پيرامون وظايف و نقش بسيج دانشجويي اظهار داشت: دغدغه اصلي ما رسيدن به چيزي است كه رهبر معظم انقلاب از بسيج دانشجويي و دانشجويان بسيجي دانشگاهها انتظار دارند.

وي ايفاي نقش و رشد مجموعه بسيج ،از جمله بسيج دانشجويي در جامعه را از جمله انتظارات از اين مجموعه‌ها دانست و افزود: بايد به نقطه‌اي برسيم كه بدانيم چگونه بايد نقش آفريني نماييم؟ يعني اينكه بسيج دانشجويي بداند چه كاري بايد انجام دهد و چه انتظاري از او مي‌رود؟ انتظار از بسيج دانشجويي اين است كه به اين وظيفه ذاتي خود يعني حفظ و پيشبرد اهداف انقلاب توجه ويژه اي داشته باشد.

وي گفت: اين انتظار از بسيج دانشجويي در راستاي همان انتظاري است كه بر دوش سپاه و بسيج گذاشته شده است و اين مهم چيزي جز وظيفه سنگين محافظت از انقلاب و به پيش بردن اهدافش نيست.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه با بيان اينكه، وقتي كسي مي‌گويد من بسيجي هستم، بايد تمام دغدغه‌اش كمك به انقلاب و پيشبرد اهداف آن باشد گفت: اين حرف بسيار كلي است و بايد از خود بپرسيم كه خوب براي پيشبرد اين اهداف چه بايد بكنيم؟ چگونه بايد قدم در اين ميدان بگذاريم و چه زماني قدم در اين راه بگذاريم؟

سردار جعفري در ادامه به بيان فرمايشي از رهبر معظم انقلاب در مورد ماهيت پاسداري از انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آقا پاسداري از انقلاب را تشبيه به حركت اباعبدالله الحسين(ع) نمودند و فرمودند: پاسداري از انقلاب، پاسداري از دين خداست و اين ادامه راهي است كه اباعبدالله (ع)انجام داده است.

وي افزود:با اين فرمايشات تكليف ما مشخص است،پاسداري از انقلاب اسلامي پاسداري از دين خداست،واين پاسداري در هر عرصه و مكان و زماني از انقلاب موضوعيت پيدا مي‌كند. هركسي كه دل در گرو حركت اباعبدالله(ع) دارد و مي خواهد در مسير ايشان گام برداد، بايد نسبت به مسأله حفظ انقلاب و گسترش آن احساس مسئوليت نمايد.

سرلشگر جعفري گفت:رهبر انقلاب فرموده‌اند،"ما به دنبال پاسداري درست،به موقع و غير محافظه كارانه از انقلاب اسلامي هستيم." عمل به اين فرمايش ايشان و اين انتظار آرماني در عرصه اجرايي كاري بس سخت و دشوار است كه نياز به مديريت انقلابي و تحول گرايانه دارد.

وي افزود: نگاه تحولي در اين مسأله بسيار به ما كمك مي‌كند و كشور نياز به مديريت تحولي و انقلابي دارد و اين هماني است كه رهبر معظم انقلاب مدام مي فرمايند"مديريت جهادي." يعني اقتصاد و فرهنگ بدون عزم ملي و مديريت جهادي محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه گفت: اينكه گفته مي‌شود بسيج دانشجويي مهمتر از ساير اقشار است و به عقيده بنده هم همينطور است، نسبت به آن جايگاهي است بسيج دانشجويي دارد و نقشي است كه مي‌تواند در جامعه ايفا نمايد. بنابراين انتظار از بسيج دانشجويي در حفظ و دفاع از انقلاب بيشتر از ساير تشكلها و اقشار مي باشد.

وي در ادامه بار ديگر به سه ويژگي مد نظر رهبري در مسأله حفظ و دفاع از انقلاب اشاره كرد و گفت:پاسداري درست،به موقع و غيرمحافظه كارانه سه اصلي است كه بايد با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب به آنها دقت نمود.

سردار جعفري در تشريح مفهوم غير محافظه كارانه از ديدگاه رهبري افزود:منظور ايشان از واژه غير محافظه كارانه ،حفظ شرايط فعلي انقلاب نيست بلكه تلاش براي پيشبرد اهداف انقلاب در عين دفاع از اصول اساسي آن و حفظ انقلاب استو صرفاً حفظ وضع فعلي نوعي پاسداري محافظه كارانه است كه بايد همرا ه با نگاه به آينده باشد تا به نتيجه برسد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به بيان برخي از وظايف بسيج دانشجويي در دانشگاهها پرداخت و گفت:بسيج دانشجويي بايد بداند در چه مكاني و در چه زماني چه كاري بايد انجام دهد،و اين مستلزم درك و تشخيص درست تكليف الهي-انقلابي و سپس عمل بموقع ، درست و انقلابي است.

سردار جعفري خطاب به جمع حاضر در اين جلسه گفت:اگر نتوانيد بر روي محيط دانشگاه خود اثر گذار باشيد ،نبايد انتظار تأثير گذاري در كل نظام و جامعه را از مجموعه ي بسيج دانشجويي داشت باشيد.لذا بايد در اين راه ،يعني اثرگذاري بر محيط دانشگاه و به تبع آن جامعه ،با جهاد و تلاش بي وقفه گام نهاد و از جان و مال و نفس و همه چيز زد.

وي با اشاره به آياتي ازقرآن در مورد ايمان به همراه عمل گفت:زماني صدق ايمان اثبات مي شود كه عمل درست با آن همراه باشد ،چرا كه اين مسأله بارها در قران آمده است كه ايمان بدون عمل صالح به نتيجه نخواهد رسيد .لذا وظيفه بسيج دانشجويي عمل صالح و انقلابي در مقابل تهاجم فرهنگي و تهديدات و ايفاي نقش درست و بموقع مي باشد.

سردار جعفري در پايان تأكيد نمود:كار را براي خدا انجام دهيد،و با ايفاي نقش انقلابي ، تكليفي، جهادي و مومنانه ي خود، دين خدا را ياري كنيد. اگر اراده نماييد كه دين خدا را ياري نماييد ،خدا هم از همه طرق ممكن به ياري شما خواهد آمد.ان تنصروا الله ينصركم.در اين صورت است كه خدا هم از لحاظ مادي كمك خواهد نمود و هم از لحاظ فكري.يعني خداي بزرگ راه را نشان خواهد داد."الذين جاهدوا فينا لنهدين سبلنا." كساني كه جهاد كنند در راه خدا ،خدا هم هدايتشان خواهد نمود.

انتهاي پيام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار