"پروفسور رولف زینکر ناگل" (zinker nagel) ، نخستین برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی ، امروز در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنرکرمان سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، پروفسور رولف زینکر ناگل ، با اشاره به اینکه در هر منطقه ای که شیوع بیماری بالا باشد باید به مساله اپیدمیولوژی یا همه گیر شناسی آن موضوع توجه کنیم ، گفت: برای کشف علت و بروز سرطان ها باید به عوامل خطر و ریسک فاکتورهای آن منطقه نیز توجه کرد.

وی علت بروز سرطان ها را به طور معمول ناشی از عوامل ژنتیکی و فاکتورهای محیطی اعلام کرد و افزود: مردم باید این عوامل خطر و ریسک فاکتور های هر منطقه را در نظر بگیرند.

پروفسور زینکر ناگل به علم ایمونولوژی اشاره و خاطرنشان کرد: این علم هم به جنبه ‌های فیزیولوژیک پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه و هم به جنبه‌های پاتولوژیک سیستم ایمنی بدن می‌پردازد.

وی تصریح کرد: من کشف کردم سیستم ایمنی در برابر عفونت ها و تومورها از چه راهی می‌تواند برخورد کند و به این دلیل جایزه نوبل را دریافت کردم ، چرا که کشف این موضوع اهمیت بسیاری داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در حاشیه ی این سخنرانی گفت : "پروفسور زینکر ناگل" (zinker nagel) تنها دو سخنرانی در ایران داشت که یکی در تهران و امروز هم در کرمان بوده است.

دکترعباس پرداختی افزود: پروفسور بعد از سخنرانی در کرمان به اصفهان و شیراز می رود تا از جاذبه های گردشگری و تاریخی این استان ها نیز بازدید کند.

پرداختی با بیان اینکه "پروفسور زینکر ناگل" استاد دانشگاه زوریخ در رشته ی تخصصی ایمنی شناسی است ،خاطرنشان کرد: وی در سال 1996 برنده جایزه نوبل شد و همراه با "پروفسور دوهرتی" از استرالیا ، "نحوه برقراری ارتباط بین سیستم ایمنی بدن ، زمانی که به ویروس مبتلا می شوند و چگونگی خبر دادن به بقیه سیستم ایمنی را کشف کردند"که این در کشف داروها و روش های درمانی بیماری های ویروسی و سرطان حائز اهمیت است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: "پروفسور زینکر ناگل" در همایش ایمنی شناسی که در تهران برگزار شد به کرمان دعوت شد.

دکتر پرداختی ، ترویج فرهنگ پژوهش در سطح جامعه و انجام تحقیقات بین المللی را هدف اصلی برگزاری این نشست عنوان کرد.

وی به تأثیر حضور "پروفسور زینکر ناگل" در دانشگاه شهید باهنر کرمان اشاره و ابراز امیدواری کرد: استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند با استادان برجسته ای همانند "پروفسور زینکر ناگل" و دانشگاه زوریخ در سوئیس ارتباط داشته باشند تا بتوانند کارهای پژوهشی در حوزه سلامت انجام دهند.

این نشست با پیگیری های گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی و به دعوت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد./س


برچسب ها: پروفسور ، سخنرانی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من کشف کردم سیستم ایمنی در برابر عفونت ها و تومورها از چه راهی می‌تواند برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم!
۲۱:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
الان این یعنی چی؟!؟؟!