تازه ترین نظرسنجی ها از مردم آمریکا نشان میدهد که حدود نیمی از آنان معتقدند دولت باید دخالت های خود را در دیگر کشورهای دنیا کاهش دهد و به بهبود امور داخلی کشور بپردازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پلتیکو ؛‌ بر اساس تازه ترین نظرسنجی که دو روزنامه سرشناس آمریکایی "ان بی سی نیوز " و " وال استریت ژورنال " آن را انجام داده اند ، بیش از 47 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ایالات متحد ه باید دخالت های خود را در امور خارجی کاهش دهد  . 

این نظرسنجی در شرایطی انجام گرفته است که دولت آمریکا در چندین چالش بین المللی از جمله نقش آفرینی روسیه در بحران اوکراین ، مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور و عقب نشینی نیروهای ارتش از افغانستان گرفتار شده است .

این نظرسنجی همچنین نشان میدهد که تنها حدود 38 درصد شهروندان آمریکایی موافق اقدامات باراک اوباما در سیاست خارجی هستند که به کمترین میزان خود تاکنون نزول داشته است . 53 درصد نیز اعلام کرده اند که رییس جمهوری آمریکا در سیاست خارجی شکست خورده است . 

نتایج این نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی یکسانی که دو روزنامه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز روز گذشته انجام داده اند ،‌ نشان میدهد که روند محبوبیت و مقبولیت اوباما همچنان رو به کاهش است . 

این نظرسنجی در مورد نمایندگان کنگره نیز انجام گرفته  و نشان میدهد که به اعتقاد مردم آمریکا دموکرات ها کنترل و نفوذ بیشتری در تصمیمات واقدامات کشور و کنگره دارند .

گفتنی است این نظرسنجی از حدود هزار شهروند آمریکایی و بصورت تلفنی جمع آوری و تدوین شده است .


انتهای پیام /
برچسب ها: داخل ، آمریکا ، امور ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار