در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان آمده است: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه شأنی از شئون خداوند تبارک و تعالی و سراسر ذوق و هنر و توانمندی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان 1393 آمده است:

« به نام خالق لوح و قلم

 در میان همه نعمت‌های مادی و معنوی خداوند متعال، نعمت «هدایت» دارای اهمیتی ویژه است. خداوند متعال موهبت رسالت و امامت را به بشر ارزانی داشته تا رسولان حق مسیر هدایت را بنمایانند و تعالی انسان را ممکن و میسر سازند.

لازمه هدایت واقعی، تعلیم و تربیت صحیح و تعلیم و تربیت‌ شأن رب‌العالمین است.

نخستین معلم در عالم خلقت، خداوند تبارک و تعالی است و پس از او پیامبران صلوات الله علیهم اجمعین و ائمه معصومین علیهم السلام که همه معلمان بشرند.»

این بیانیه می‌افزاید:

«معلمی شغل و حرفه نیست بلکه شأنی از شئون خداوند تبارک و تعالی و سراسر ذوق و هنر و توانمندی است. معلم ایمان را بر لوح جان حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همگان می‌رساند. معلم امانت دار است و مهمترین گوهر گیتی- انسان- امانت اوست.

روز معلم روز بزرگداشت و روز قدر دانی از باغبان عزیز گل‌های نو رسته گلستان فرزانگی است. روز شکوه و سپاس از شمع محفل دانایی و روز بوسه زدن بر دستان مهرآفرین آموزگاران. روز معلم، روز نکوداشت علم و عالم و تجدید میثاق با بصیرت و تقوا است. روز یاد‌آوری خاطرات پرستوهای بلند پروازی است که شکوه شهادت را هنرمندانه با مرکب خون بر تارک عالم نوشتند و قله‌های بلند عرفان را به پای شوق در نوشتند.

روز معلم یاد آور خلوص، نبوغ و فضائل بی‌شمار مردی است از تبار ایمان، روز بزرگداشت دانشمند کم نظیر، متفکر شهید، علامه مرتضی مطهری.

این روز در هر سال یادآور خاطرات 49000 پرنده خونین بال فرهنگی کشور است که عاشقانه به آشیان عرش پر کشیدند تا فرهنگ و ارزش‌های دینی، اساس تعلیم و تربیت جامعه قرار گیرد و نور هدایت خداوند بر قلب‌ها و دل‌ها تابیدن گیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است:

«سازمان بسیج فرهنگیان بدین مناسبت و به نمایندگی از همه معلمان پاکباخته و عاشق و همه بسیجیان فرهنگی این ایام را گرامی داشته و روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان را به تمامی معلمان و فرهنگیان عزیز که همت بی‌شائبه خویش را برای رشد و تعالی آینده سازان مرز و بوم میهن اسلامی به کار می‌گیرند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماید و یادآور می‌شود که:

امسال در حالی به استقبال روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان می‌رویم که بزرگ معلم عصر ما امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی)شعار سال را «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده‌اند و پیش از آن نگرانی و نارضایتی خویش را نسبت به مسائل فرهنگی بیان داشته‌اند.

این روزها دغدغه فرهنگی به مسئله اصلی جامعه تبدیل شده و علاوه بر نگرانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که سال‌ها بر آن تأکید می‌نمودند و خطر آن را گوشزد می‌کردند، به دغدغه‌ای همگانی تبدیل شده است.

دغدغه فرهنگی در حالی است که اساس انقلاب، «انقلاب فرهنگی» بوده و اکنون 35 سال از عمر پر خیر و برکت آن می‌گذرد. انقلابی که معمار اصلی آن بیشترین دغدغه فرهنگی را داشته و بزرگان آن از جمله علامه شهید مرتضی مطهری که این روزها به نام ایشان مزین است، در آغازین روزهای انقلاب درباره اهمیت فرهنگ فرموده‌اند: استعمار سیاسی و استعمار اقتصادی آنگاه توفیق حاصل می‌کند که در استعمار فرهنگی توفیق به دست آورده باشد.

متأسفانه هجمه‌های هدفمند و پی در پی دشمن به فرهنگ و غفلت‌ها و کوتاهی‌های غیر قابل بخشش مسئولان و متولیان، وضع فرهنگی جامعه را به جایی رسانده که امروز دشمن مضمحل شده را امیدوار و دوستان انقلاب را دلواپس کرده است.

به راستی اگر همانگونه که معمار کبیر انقلاب (ره) می‌خواستند به فرهنگ پرداخته شده بود و اگر آنگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تأکید کرده‌اند، فرهنگ به موقع جدی گرفته می‌شد و در صدر و متن اقدامات مسئولان و دست اندرکاران قرار می‌گرفت و اگر به جای تمسک به غرب در اقتصاد و به تبع آن فرهنگ، تکیه بر توان داخلی و تقویت عناصر خودی دستمایه برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی سی و پنج ساله انقلاب قرار می‌گرفت و اگر به جای الگو برداری بی مطالعه و بعضا مغرضانه، دست به انتخاب زده می‌شد و وجوه برجسته و عناصر فاخر فرهنگ دیگران اخذ می‌گردید و در داخل به رفع نواقص و کاستی‌ها پرداخته می‌شد، باز هم لازم بود شعار اصلی سی و ششمین سال انقلاب فرهنگی ایران اسلامی فرهنگ و اقتصاد باشد؟»

در پایان این بیانیه آمده است:

«یقیناً کوتاهی‌ها، کم‌کاری‌ها و صد البته اقدامات مزبوحانه دشمن و تخریب‌های هدفدار او، جامعه را به این سمت و سو سوق داده و لذا راه برون رفت آن همان تکیه بر عناصر مادی و معنوی خودی و اقدامات فرهنگی اصولی و فراگیر است که باید از آموزش و پرورش آغاز گردد و در دیگر بخش‌ها و نهادها تداوم پیدا کند.

از این رو ما بسیجیان فرهنگی به تبع مولا و مقتدایمان ضرورت کار فرهنگی را بیش از گذشته درک کرده و نه تنها فرهنگ را مهمترین وظیفه امروز خود می‌دانیم، بلکه باور داریم حل بسیاری از مسائل دیگر جامعه از جمله «اقتصاد» در گروی حل مسئله فرهنگ است بنا بر این کمر همت بسته و با تمام توان بر آنیم تا با توسعه فرهنگ پویای اسلام ناب محمدی در رفع کاستی‌ها و جبران کم‌کاری‌های گذشته گام‌های محکم برداشته و با عزمی جزم و مدیریت جهادی، ایرانی آباد و سر افراز را به عالم بنمایانیم.

انشاءالله»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.