فردی که با ارسال پیامک‌های گروهی و با مژده برنده شدن میلیونی کاربران اقدام به کلاهبرداری گسترده در بسیاری از استان‌ها کرده بودف دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، شهروندی ساوجی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان اعلام داشت که از حسابش به صورت غیرمجاز مبالغی کسرشده است. با شروع تحقیقات از شاکی مشخص شد که در چند روز گذشته پیامکی با محتوای 70میلیون ریال جایزه قرعه‌کشی بانکی برای وی ارسال شده و لازم است برای دریافت جایزه به سایتwww.bank.org مراجعه و فرم بانکی مربوطه تکمیل شود. شاکی ادامه داد: بعد از ورود به این سایت اطلاعات حساب خود را در سامانه بانکی سایت وارد کرده و بعد از چند روز متوجه شدم مبلغ قابل توجهی از حسابم خالی شده است.

 سردار "عزیزاله ملکی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستورکار کارشناسان پلیس قرار گرفت و روند تحقیقات اولیه، شهروندانی دیگر نیز در سطح استان به پلیس فتا مراجعه کرده و شکایات مشابهی را ارائه کردند.

 وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و اهمیت موضوع در هماهنگی مقام قضایی پرونده برای بررسی کارشناسی در اختیار پلیس فتا استان قرار گرفت.

 ملکی به تحقیقات پلیس در شناسایی متهم اشاره و بیان کرد: در نخستین مرحله از تحقیقات مشخص شد که متهم به صورت گسترده اقدام به ایجاد سایت‌های فیشینگ کرده و بیش از یک صد سایت در این خصوص فعال می‌باشد و پرونده‌های دیگری نیز در این خصوص در چند ماه گذشته در دیگر استان‌های کشور در حال بررسی است.

 وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و گستردگی پرونده تیمی مجرب ازکارآگاهان تحقیقات خود را در این خصوص شروع کردند و در کمتر از 2هفته فرد کلاهبردار در تهران شناسایی و مخفیگاهش تحت کنترل نامحسوس مأموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به عملیات غافلگیرانه پلیس در دستگیری این متهم ادامه داد: فرد کلاهبردار که در منزلی مجردی در یکی از محلات شهر تهران اقدام به فعالیت مجرمانه خود می‌کرد، توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر و تعدادی دستگاه‌های رایانه‌ای، بیش از 30 خط تلفن همراه ودر حدود 40 هزار دلار از وی کشف شد.

 وی افزود: درتحقیقات تکمیلی، متهم اذعان داشت با ارسال پیامک به صورت گروهی و فردی و ایجاد یک صد و هشت سایت فیشینگ و با وعده برنده شدن میلیونی افراد در قرعه‌کشی بانکی در 15استان کشور، اطلاعات حساب بانکی آنها را به دست می‌آورده و از حساب آنها برداشت می‌کرده است.

 ملکی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری بیش از دو میلیارد ریال از کاربران اینترنتی تصریح کرد: در بررسی دستگاه‌های رایانه توقیف شده از متهم، اطلاعات حساب بانکی بیش از 460 کاربربه دست آمد و تحقیقات از متهم در حال پیگیری می‌باشد.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان توجه به توصیه و هشدارهای پلیسی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سامانه‌های ارسال پیامک گروهی در اختیار افراد حقیقی نیز می‌باشد و بانک‌ها و نهادهای دولتی به هیچ عنوان برای واریز پول به حساب مشتریان خود از آنها درخواست اطلاعات حساب را نخواهند کرد که لازم است کلیه کاربران بانکی در این خصوص دقت و هوشیاری لازم را مورد توجه قرار دهند.
شهروندان می‌توانند در صورتی که بدین روش از آنها کلاهبرداری شده است با شماره تلفن 0862184068 با کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تماس بگیرند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: قربانیان ، پیامک های ، خوش ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اميرمحلوجي
۰۰:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
إز پليس ممنونيم وازش ميخوايم بامردم خوشرفتاري كنه تا اونا بيشتر بهش اعتمادكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
من که به هیچ کدومشون جواب نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا پلیس سایتها رو ایمن نمیکنه و نظارت بیشتر نداره . چرا باید این همه کلاهبرداری بشه؟ لطفادر زمینه این خلا قانونی مسولین فکری کنن.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۶:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
پیامکهای مسابقه اکثرا کلاه برداری اند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
مگه این همه پلیس فتا اعلام نمیکنه به این پیامک های مشکوک کاری نداشته باشید پس چرا مردم اينقدر ساده هستید وزود تصمیم گیری میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداقوت عزبزان همه یکی میشویم در اطاعت از ولی فقیه وهمکاری با نیروهای انتظامی کلاهبرداران دیگه باید بهشون خندید چون بصیر هستیم و تفکر روزانه فراموش نمی شود.یا علی
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
این پیامک واسه من هم ارسال شد ولی معلوم بود که ایراد داره چون وقتی وارد سایتش می شدی هیچی نبود به جز درخواست رمز دوم کارت بانکی ، آخه وقتی از بانک برنده بشید ، خود بانک با شما تماس می گیره ، نکنید این کارا رو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
افراد ی که چنین طمعی دارند که با یک پیامک بدون تحقیق اطلاعات حود را در اختیار دیگران قرار می دهند حقشان همین است وبهتر است که به پرونده این افراد رسیدگی هم نشود.

تا احمق وجود دارد افراد سود جود راحت نان می خورند. جبران خلیل جبران
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۶:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
این نوکلاهبرداری دیگه شده جوک سال ولی متاسفانه بازهم هستندشهروندان دموده ای که به چتراین افرادشیاد می افتند.؟؟؟؟ضمن تشکرازپلیس فتا
آخرین اخبار