دکترسعدالله نصیری قیداری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه بناب گفت: تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست گذاری کشور در بخشهای مختلف بویژه تجاری سازی علم و حرکت در مسیر علم، فکر و تفکر است و اگر به کیفیت دانشگاهها توجه نکنیم، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان تحقق نمی یابد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم دکتر نصیری قیداری با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کشور گفت: هم اکنون بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند که این آمار رشد ۲۵ برابری نسبت به قبل از انقلاب را نشان می دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم افزود: سرزمین ایران که از گذشته تاکنون دانشمندان بسیاری را تربیت کرده، امروز نیز همچنان می تواند از بین جوانان برومند ایران اسلامی، دانشمندانی را در آسمان پرستاره علم و معرفت تربیت کند، مشروط بر اینکه مسئولان نیز تلاش خود را برای تدبیر و مدیریت در حوزه اداره دانشگاه بیش از گذشته بکار بندند.

دکتر نصیری قیداری خاطر نشان کرد: با الهام از آموزه های قرآن و با تلاش در مسیر اسناد بالا دستی و قوانین مصوب نظام جمهوری اسلامی می توانیم در مسیر توسعه علم و معرفت گام برداریم.

وی در خاتمه تصریح کرد: روزی کشور ما در خط مقدم علمی قدم برمی داشت و امروز نیز این پتانسیل وجود دارد و همه دانشجویان، اساتید، معتمدین و روحانیان باید بصورت جدی و به دور از جنجال های سیاسی به این جامعه خدمت کنند تا کشور به جایگاه رفیع علمی خود بازگردد.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم دکتر مجتبی عباسیان به عنوان سرپرست دانشگاه بناب از سوی دکتر نصیری قیداری و به نیابت از وزیر علوم به وی تقدیم شد و همچنین پیام تشکر دکتر فرجی دانا خطاب به دکتر قربانعلی حقیقت دوست رئیس پیشین این دانشگاه اهدا شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار