مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 13برنامه برای محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور در دستور کار قرار گرفته است.

حمید احمدی گفت: تا دوسال آینده با اجرای این برنامه ها مناطق محروم از شرایط فعلی خارج می شوند.
وی افزود: در چهارسال گذشته یک بانک اطلاعاتی از مناطق توسعه نیافته تهیه شد تا اجرایی برنامه های محرومیت زدایی آسان شود.
احمدی گفت: برنامه ریزی های مناطق محروم در کشور تا پیش از این به صورت استانی انجام می گرفت و این امر باعث می شد که اعتبارات به درستی جذب نشود.
مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: برنامه ریزی مناطق محروم در کشور از این به بعد با توجه به استان های واقع در یک اقلیم صورت می گیرد تا شاهد محرومیت زدایی از این مناطق باشیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید به سمتی پیش برویم که افراد تحت پوشش کمیته امداد کاهش یابند و این نهاد به یک مرکز اشتغالزا برای محرومان تبدیل شود.
قاسم سلیمانی افزود: هم اکنون در برخی ارگان ها شاهد موازی کاری هستیم و نیاز است که تقسیم کارها به صورت علمی و مهندسی شده انجام شود تا برنامه های محرومیت زدایی محقق شود.
وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری دو شهرستان اردل و کوهرنگ بیشتر از سایر مناطق استان در محرومیت قرار دارد به طوری که 50 درصد جمعیت این شهرستان ها زیرپوشش کمیته امداد است.
استان چهارمحال و بختیاری با 9 شهرستان از استان های محروم کشور است که در بین شهرستان های استان، اردل و کوهرنگ بیش از دیگر مناطق از محرومیت رنج می برد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.