معاون مالکی حسین الشهرستانی تاکید کرد که هم اکنون در عراق اجماعی ملی درباره تشکیل دولت فراجناحی به چشم می‌خورد که در حضور تمام طیف‌های سیاسی در این دولت نمود پیدا می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حسین الشهرستانی، معاون نخست وزیرعراق پس از ریختن رای خود به صندوق  از مشارکت بسیار بالای مردم در این انتخابات سخن گفت و اینکه مردم عراق با حضور در این انتخابات سرنوشت خود، خود به دست خود رقم خواهند زد، به ویژه آنکه حضور تمام عراقی‌ها از هر طیف و گروهی در این انتخابات مشاهده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که اکنون اجماعی ملی درباره تشکیل دولت اکثریت سیاسی در عراق به چشم می‌خورد، دولتی که در عین جای دادن طیف‌های مختلف در خود با یکدیگر منسجم و هماهنگ بوده و به وظایف خود عمل کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اوضاع منطقه‌ای بر تشکیل دولت در عراق تاثیر خواهد گذاشت یا خبر گفت: تحولات و اوضاع منطقه‌ای نمی‌تواند، بر روند سیاسی جاری در عراق تاثیر داشته باشد، اگرچه در این میان تلاش می‌شود، تاثیرگذاری‌هایی صورت گیرد، اما امروز این مردم عراق هستند که حرف آخر را خواهند زد و تاثیری از جانب دیگر کشورها مشاهده نخواهد شد.

الشهرستانی تاکید کرد که حکومت اکثریت سیاسی باید حکومتی فراجناحی و فراگیر باشد که تمام طیف‌های جامعه عراق را دربرگیرد و این موضوعی آشکار و عیان است و غیر منطقی است که موجودیتی سیاسی به تنهایی دولت تشکیل دهد، بلکه لازم است، ائتلاف‌هایی صورت گیرد.

برچسب ها: اجماع ملی ، عراق ، تشکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار