گلپايگاني از اتمام حفاری در فاز 17 پارس جنوبی خبر داد و گفت: با اتمام حفاری این پروژه هفته آینده تحویل کارفرما می شود همچنین در سال جاری 3 دکل به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران افزوده خواهد شد.

حميدرضا گلپايگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،گفت: صنعت حفاری به عنوان موتور محركه اقتصاد نفت و به دلیل نقش تعيين كننده ای که در فرايند توسعه صنعت نفت به خود اختصاص داده، از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

وي اظهار داشت: افق و چشم انداز شركت ملي حفاري ايران  بر مبناي دانش محوري و تمركز بر ارتقاء كيفي و فني و ادامه روند تغيير در راستاي راهبري و هدايت پروژه ها به صورت EPDS (مهندسي، تامين كالا و مواد، حفاري و خدمات فني)، شناسايي و انتقال فن آوري هاي روزآمد و دستيابي به بالاترين استانداردهاي جهاني در راستاي توسعه پايدار، حفظ و گسترش سهم بازار داخل و توسعه فعاليت هاي برون مرزي، تامين، تجهيز و به كارگيري فن آوري‌هاي پيشرفته حفاري متناسب با نيازهاي توليد در ميادين نفت و گاز دريايي، توسعه ارتباط با مراكز علمي و دانشگاهي جهت بومي سازي صنعت حفاري، ايجاد سيستم يكپارچه اطلاعاتي بر پـايه سيـستم هاي فرآينـدگرا و تكميل نرم افزارهاي مهندسي پيشرفته، ايجاد سيستم مانيتورينگ دستـگاه هاي حفـاري جهت ارائه سرويس ها و خدمـات نرم افزاري مشتريان به صورت برخط(Online ) تدوين شده است. 

 گلپایگانی با اشاره به اينكه حفاري مرحله نخست فاز 17 به اتمام رسیده و هفته آينده تحويل كارفرما مي شود اظهار داشت: حفاری در فاز 18 پارس جنوبی هم اکنون در حال انجام است.  همچنین حفاری بیشتر در میادین مشترک، میدان آزادگان جنوبی  ادامه دارد و پیش بینی می شود در آینده حفاری در سایر فازهای پارس جنوبی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای حفاری مرحله دوم فاز 14 پارس جنوبی در حال مذاکره هستیم.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با اشاره به اینکه در سال گذشته 70 دکل در شرکت ملی حفاری وجود دارد گفت: از این تعداد 4 دکل استیجاری و مابقی ملکی هستند.

وی تاکید کرد: در سال جاری 3 دکل به ناوگان حفاری شرکت ملی ایران اضافه می شود و پیش بینی می شود که در سال 94 تعداد دکل‌ها به 78 دکل برسد.

** تحویل دو مجموعه شیرهای فوران گیر

در ادامه مهران مكوندي معاون عمليات شركت ملي حفاري ايران گفت: در سال گذشته 185 حلقه چاه حفاری شده از این تعداد 97 چاه توسعه‌ای، 3 حلقه چاه اکتشافی و 85 حلقه چاه توصیفی به متراژ 339 هزار متر حفار شده که این عملکرد با توجه به تحریم و کمبود ها عملکرد قابل توجهی است.

مکوندی  تاکید کرد: 4 دستگاه درمیدان نفتی آزادگان و یک دستگاه در میدان یاران وجود دارد و پیش بینی می شود که در سال جاری دو دستگاه جدید نیز اضافه شود.

وی تاکید کرد: شرکت ملی حفاری ایران 5 مجموعه شیرهای فوران‌گیر را که شرکت حفار چاه جنوب به کشور وارد کرده بعد از تست و آزمایش نهایی دو مجموعه شیرهای فوران‌گیر را تحویل و مابقی را ظرف یک ماه آینده به این شرکت تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار