معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: در بحث دامپروري فعاليتهاي متنوعي داريم و از چند سال قبل با همكاري مركز تحقيقات و با هدف توليد محصول بيشتر و سالم تر طرح هايي را شروع كرديم .

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 بهرام خاني گفت: سامانه"پرورش مرغ تخمگذار در كانتينر"به منظور "توليد تخم مرغ"انجام شده و 2 دستگاه از اين سامان نيز توسط سازمان جهاد كشاورزي به صورت آزمايشي خريداري و طي فرايندي چند ماهه توسط كارشناسان مراكز تحقيقاتي امور دام به صورت عملياتي مورد بهره برداري قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه استان كرمانشاه تنها استاني است كه مصرف گياهان دارويي را در صنعت پرورش طيور بكار برده افزود: خوشبختانه با همكاري خوب بخش تحققات و دامپزشكي اقدامات خوبي در صنعت دامپروري بخصوص در بخش طيور داشته ايم و تلاش خواهيم كرد مصرف آنتي بيوتيك را از سيستم پرورش طيور حذف كنيم.

خاني در ادامه با اشاره به اهداف پرورش مرغ تخمگذار در كانتينر تصريح كرد: اشتغالزايي پايدار در روستاها و ارائه مدل و الگوي سالم در توليد، افزايش توليد تخم مرغ و جبران كمبود آن در استان، جلوگيري از بيماريهاي واگيردار، افزايش شاخص هاي مديريت بهداشت، كاهش هزينه هاي توليد تخم مرغ و افزايش شاخص ماندگاري در مرغ تخم گذار از اهداف اجراي اين پروژه مي باشد.

وي خاطر نشان كرد: در اين طرح ميانگين درصد توليد بالاي 90 درصد ثبت شده كه توليد ساليانه تخم مرغ 8278 كيلوگرم و 131398 عدد تخم مرغ مي باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نتایج ، زمینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.