اوسیانو کروز مربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی در آفریقای جنوبی با سایت رسمی فدراسیون گفت و گو کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، اوسیانو درباره شرایط بازیکنان در این اردو گفت: در تلاش هستيم تا شرایط فیزیکی و سطح آمادگی بدنی بازیکنان را افزايش دهیم و آن ها را به حالت ايده آل مسابقات جام جهانی نزديک کنيم. با توجه به تجربه بين المللی ما در مسابقات جام جهانی، بازیکنان تيم ملی بايد در سطح بسیار بالایی از آمادگی جسمانی قرار بگیرند چرا که در اين مسابقات سطح آمادگی بدنی بازيکنان تيم های حاضر، عامل بسیار تاثیرگذاری بر نتیجه گیری تیم ها است و برای رقابت با آنها بايد بتوانيم خودمان را به آنها نزديک کنيم. دغدغه اصلی ما در اين اردو شیوه های بهبود شرایط بدنی بازیکنان بود و در کنار آن هم توجه ويژه ای به برنامه های تاکتيکی و هماهنگی بین بازیکنان داشتيم.

وی در پاسخ به این سوال که بازی های درون اردویی با تیم های لیگ برتر آفریقا را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: فکر می کنم بازیکنان با همه وجود می خواهند پیشرفت کنند و برای پیشرفت تلاش بسیار زیادی می کنند. اين همان چيزی است که برای کادر فنی کاملا مشهود است. در واقع دیدارهای درون اردویی را برای برد و باخت انجام نمی دهیم و نتيجه بازی ها برای ما مهم نیست. هدف ما اين بود که بازیکنان در شرایط آب و هوايی يک کشور آفريقایی قرار بگیرند و تجربه بازی با بازیکنان آفریقایی را کسب کنند.

مربی تیم ملی در پايان گفت: به نظر من اين اردو اولين مرحله از آشنایی بازیکنان با سبک بازی بازیکنان آفریقایی بود و مطمئنا در اين فرآيند بهبود بخشیدن فیزیکی بازیکنان بیشترین موضوع مد نظر ما بود تا بازیکنان به حالت ايده آل برسند و با سبک بازی فیزیکی و بدنی بازیکنان آفریقایی آشنا شوند. باز هم تاکید می کنم که اين اردو، در واقع نخستين مرحله از آمادگی بازیکنان است و به هيچ عنوان نتيجه بازی ها برای ما اهمیت ندارد. هدف ما از حضور در آفریقا ارزیابی، بررسی شرایط و ارتقای توانایی جسمانی بازیکنان بوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار