روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت به نظر می رسد انگیزه دولت آمریکا از شدت بخشیدن به تحریم های ایران مقابله با منتقدانی است که معتقدند روابط دو کشور با سرعتی بیش از حد در حال بهبود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد آمریکا روز سه شنبه بر شدت اجرای تحریم های خود علیه ایران افزود و نام 9 شرکت و دو مدیر را به فهرست کسانی افزود که محدودیت‌های آمریکا را نقض می‌کنند. 

وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه و دادگستری آمریکا اعلام کردند هشت شرکت چینی، یک شرکت مستقر در دبی و دو مدیر مستقر در دبی مشمول تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد لی، که به کارل لی نیز معروف است ، پیشتر در دادگاه فدرال در خصوص پولشویی، کلاهبرداری بانکی، کلاهبرداری مالی اینترنتی متهم شده است. 

دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا با قطع یک روند سه ماهه ای که طی آن هیچ اقدامی علیه ایران نکرده بود ، ظاهرا می خواهد با اعلام تحریم های جدید با این ادعاها و انتقادها مقابله کند که در بحبوحه مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور ،‌ روابط واشنگتن با تهران بیش از حد در حال بهبود یافتن است. 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد : این اقدامات برای جلوگیری از نقض هر چه بیشتر تحریم ها در آینده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار