نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و بلژیک با حضور هیات چهل نفره بازرگانی و اقتصادی به سرپرستی رییس فدراسیون اتاقهای بلژیک در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، در این نشست روسای اتاق بلژیک و اصفهان تفاهم نامه همکاری مشترک در بخش تبادل هیات های تجاری، اطلاعات تجاری و برگزاری نمایشگاه های مشترک به امضا رساندند.

خسرو کسائیان رییس اتاق اصفهان در ابتدای این نشست با اشاره به توانمندی های استان اصفهان در بخش های صنعتی ،کشاورزی و خدماتی گفت:این استان با داشتن هشت هزار واحد صنعتی به عنوان صنعتی ترین استان کشور شناخته می شود و ازاین رو می تواند با کشورهای صنعتی از جمله بلژیک روابط نزدیکی داشته باشد.

وی با اظهار خرسندی از رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران گفت:مهمترین عامل کاهش تبادلات تجاری دو کشور ایران و بلژیک ،تحریم های اقتصادی بوده که با نگاه تازه ، امیدواریم هر چه زودتر این تحریم ها برداشته شود.

کسائیان تاکید کرد:فاصله اندکی تا توسعه روابط تجاری ایران با سایر کشورها مانده است و کشورهایی که در این مسیر سریع تر حرکت کنند موفق تر خواهند بود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری اتاق اصفهان با اتاق بلژیک گفت:در این تفاهم نامه راههای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی از جمله اعزام هیات های تجاری ،برگزاری نمایشگاه های مشترک و توسعه تبادل کالا و خدمات بین دو کشور مورد توجه قرار گرفته است.

جان استوپ» John Stoopرییس اتاق بازرگانی بلژیک در این نشست با اشاره به تاریخ تجارت ایران و بلژیک گفت: اصفهان یکی ازظرفیت های با ارزش ایران است که در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی می تواند بهترین نماینده برای ایران باشد.

وی هدف از سفر هیات بلند پایه اقتصادی بلژیک به ایران را توسعه همکاری های دوجانبه بین دو کشور عنوان کرد و گفت:امید است رابطه تجاری کنونی به یک همکاری دو جانبه بلند مدت تبدیل شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری اتاق اصفهان با اتاق بروکسل گفت:این تفاهم نامه باید از حالت سمبلیک به عملیاتی تبدیل شود و به عنوان یک دستورالعمل برای فعالان اقتصادی دو طرف تلقی شود.

رییس اتاق بلژیک تصریح کرد:رابطه تجاری بلژیک با ایران به قرن 17 میلادی باز می گردد و به دلیل برخی از شرایط این روابط کاهش یافت و امیدواریم در دوره جدید شاهد تحکیم روابط باشیم.

وی تصریح کرد:واردات ماشین آلات بافندگی،انواع ماشین آلات صنعتی و کمپرسورها از جمله مهمترین اقلام وارداتی از بلژیک بوده و اقلامی از جمله لاستیک،مواد غذایی ،خشکبار ،آبزیان دریایی از جمله اقلام صادراتی ایران به این کشور در سال های گذشته بوده است.

در پایان این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان در قالب شش گروه «حمل و نقل و خودرو»،«خدمات و کالای متفرقه»،«کشاورزی و صنایع غذایی»،«تجهزات و ماشین آلات صنعتی»،؛«عمران و ساخت و ساز» و «انرژی و فناوری » با همتایان بلژیکی خود به مذاکره پرداختند.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.