مسوولان استان مازندران و هیات اقتصادی بلند پایه آستراخان روسیه سه شنبه شب چند یادداشت تفاهم برای گسترش همکارهای اقتصادی در حوزه های کشاورزی،صنعت و معدن ،خدمات فنی و مهندسی و گردشگری امضا کردند.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، تفاهمنامه کلی توسعه و گسترش روابط اقتصادی میان مازندران و آستراخان به امضای ˈ ربیع فلاح ˈ استاندار مازندران و ˈ الکساندر ژیکلین ˈ استاندار آستراخان روسیه امضا شد.

روسای اتاق بازرگانی دو استان نیز تفاهم نامه گسترش همکاری های بازرگانی را امضا کردند و یادداشت تفاهمی هم در زمینه همکاری های رسانه میان صدا و سیمای مرکز مازندران با طرف آستراخانی به امضا رسید.

تفاهمنامه دیگری هم برای گسترش همکاری های شهری میان شهردار ساری و کفیل شهردار آستراخان امضا شد.

استاندار آستراخان پس از امضا این یاد داشت تفاهم در هتل سالاردره ساری گفت : قول می دهم تمامی موانع موجود در راه گسترش روابط میان دو استان را از طریق مسوولان ارشد روسیه پیگیری و رفع کنم.

ژیکلین افزود : امضای تفاهمنامه ها سبب گسترش روابط تجاری ، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان مازندران و آستراخان می شود.

استاندار آستراخان به رشد اقتصادی و فناوری مازندران اشاره کرد و اظهار داشت : در این سفر برگ جدیدی از توسعه روابط بین ایران و روسیه ورق خواهد خورد.

نماینده اقتصادی سفارت روسیه در ایران نیز در این نشست گفت : امروز تمامی کشورهای جهان با کنجکاوی توسعه روابط میان ایران و روسیه را نظاره می کنند.

هیات اقتصادی 60 نفره از مدیران فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و بازرگانی آستراخان روسیه به سرپرستی آلکساندر ژیلکین استاندار این منطقه دوشنبه شب با هدف آشنایی با توانمندی های اقتصادی ، تجاری ، علمی ، ورزشی و فرهنگی مازندران وارد این استان شد.

اعضای هیات اقتصادی آستراخان در اولین روز این سفر با تقسیم شدن به چند گروه از شرکت ایران خودرو در بابل ، صنایع چوب و کاغذ در ساری ، واحد گلخانه ای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ، کارخانه تولید فراورده های لبنی کاله در آمل و بندر نوشهر بازدید کردند.

هیات اقتصادی آستراخان روسیه سه شنبه شب پس از امضای تفاهم نامه همکاری در ضیافت شام استاندار مازندران شرکت کرد./ب

برچسب ها: مازندران ، همکاری ، امضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.