فاني گفت:امسال بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشت در حالی که بودجه دولت فقط 11 درصد رشد پیدا کرد و بنابراین رشد بودجه آموزش و پرورش نشان دهنده آن است که دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و ما نیز در این راستا برنامه‌های خود را ارائه کردیم ولی باز هم با وجود رشد 26 درصدی در بودجه آموزش و پرورش، باز هم با کسری بودجه مواجه هستیم.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور گفت: آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی هر کشور را تشکیل می‌دهد که در این زمینه معلم عامل اصلی توسعه انسانی یک کشور است.

علی اصغر فانی فانی افزود: امروز مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش ساماندهی و بهسازی منابع انسانی آن است و امیدوارم با کمک مجلس و دولت بتوانیم گام به گام در جهت توسعه انسانی آموزش و پرورش گام‌های خوبی برداریم.


وزیر آموزش و پرورش به چهار سیاست آموزش و پرورش اشاره کرد و اعلام داشت: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت مردمی، توسعه و ارتقاء مدیریت آموزش و پرورش و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش همان چهار سیاست آموزش و پرورش است که تلاش می‌شود تا یک به یک این سیاست‌ها اجرا شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در طول تاریخ آموزش و پرورش کشور بومی‌پذیری از طریق دانشگاه فرهنگیان را به اجرا در می‌آوریم و این در راستای ارتقای کیفیت و تاثیربخشی بهتر آموزش و پرورش است.

 
فانی به شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش اقتدار فرهنگی ندارد و ما خود را مخاطب اصلی این شعار می‌دانیم و برای تحقق آن تلاش و کوشش فراوانی خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: رتبه‌بندی معلمان جزو تکالیف آموزش و پرورش است که البته این طرح را به مجلس شورای اسلامی دادیم که اجرای و این طرح به افزایش ارتقاء شایستگی حرفه‌ای معلمان کمک بزرگی می‌کند.

فانی به موضوع حق نوار مرزی برای معلمان در این استان پرداخت و اظهار کرد: این موضوع نیز حتما مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد و تلاش ما این است تا تصمیم‌گیری مناسبی انجام شود/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.