عضو کمیسیون و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت حق نوار مرزی باید حتما در دستور کار وزارت اموزش و پرورش قرار گرفته و پرداخت شود.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، قاسم احمدی‌لاشکی در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات دانشگاه علوم دریایی امام نوشهر برگزار شد بر ارتقاء جایگاه معلمان تاکید کرد و اظهار داشت: دولت باید کمک کند تا این جایگاه ارتقاء یابد.

 وی با بیان اینکه مجلس برای ارتقاء بخش خدمات درمانی فرهنگیان و معلمان آمادگی دارد تصریح کرد: احداث بیمارستان فوق تخصصی فرهنگیان با شرایط درمانی بسیار خوب و مناسب باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی بر جذب نیروی بومی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جذب معلم با برگزاری آزمون در طی دو سال باید تعیین تکلیف شود.

احمدی لاشکی ادامه داد: جذب نیروی بومی باید به‌صورت شهرستانی انجام شود و هر کس در شهر و زادگاه خودش جذب و مشغول بکار شود که این خود سبب ارتقای سطح آموزشی نیز می‌شود.

وی افزود: کلاس‌های ضمن خدمت مدتی است که به حال خود رها شده‌اند در حالی که توجه و پویا نگه داشتن این کلاس‌ها سبب به روز ماندن معلمان می‌شود و بنابراین از وزارت آموزش و پرورش در این بخش انتظار همراهی داریم.

وی با اشاره به شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: برای رسیدن به فرهنگ ایده‌آل که سکانش به‌دست آموزش و پرورش است باید با مدیریت جهادی برای تحقق این شعار تلاش کرد.

عضو کمیسیون و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آینده برای ورود به دانشگاه سوابق دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود و با درست تعلیم دیدن در دوره دبیرستان و برگزاری آزمون نهایی عملی می‌شود.

وی درباره دغدغه معلمان درباره حق نوار مرزی خاطرنشان کرد: منطقه ما در نوار مرزی در کنار دریای خزر قرار دارد و بنابراین انتظار است تا معلمان این مناطق نیز همچون کارمندان برخی ادارات حق مرزی دریافت کنند و این موضوع باید حتما در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد./س

برچسب ها: آمادگی ، خدمات ، فرهگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.