شیرهای کنترلی واحدهای نم زدایی شرکت پالایش گاز پارسیان در 6مدل و با 60میلیارد ریال صرفه جویی، بومی سازی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان استان فارس گفت: 160عدد از این شیرها در سایزهای 4، 6، 8، 10 و 16 اینچ در 6 مدل داخلی سازی شده و در مجموع داخلی سازی شیرهای کنترلی واحدهای نم زدایی 60 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

فرشید ابدالی ادامه داد: این شیرها در واحدهای نم زدایی گاز پالایشگاه نصب شده و با توجه به استفاده از آلیاژ خاصی که برای تولید آن استفاده شده است در دمای 411درجه سانتیگراد و فشار بیش از 111 بار، با بالاترین راندمان کار می کند.

وی افزود: ایجاد مشکل در هر کدام از این شیرها، یک واحد را متوقف و تولید گاز حدود 11 تا 25 میلیون متر مکعب را مختل می کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان بیان کرد: سازنده اصلی این شیرها کشور کانادا و آمریکا بود که با توجه به اعمال تحریم از سال 87 تاکنون، خرید حتی یک قطعه یدکی از آنها مقدور نبوده است.

به گفته ابدالی این شیرها بیشترین عملکرد کاری در 24 ساعت را دارند و در حال حاضر 6 مدل به طور کامل در مرحله ساخت بوده که سایز 8و 11اینچ آن تحویل شده است.

وی افزود: با توجه به تدوین دانش فنی و تهیه شناسنامه ساخت قطعات این شیرها، علاوه بر صرفه جویی بیش از 60 میلیارد ریال، اطمینان دهی برای سایر مراکز پالایشگاهی مشابه به منظور ساخت داخل این قطعات حساس را به دنبال داشته است.

به گفته وی کاهش زمان سفارش، کاهش سرمایه انباشته، کاهش سرمایه در حال گردش، ارزیابی سازندگان بواسطه شناسنامه فنی و ... ، تنها بخشی از مزایای این طرح است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.