محمد دهستانی رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بابل، اقدامات شهرداری بابل را در ارتباط با آثار تاریخی غیرمسئولانه و زورگویانه خواند.

محمد دهستانی رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در پی تجاوز شهرداری شهرستان بابل به حریم موزه باستان‌شناسی بابل، شکایتی را به دادسرای بابل تسلیم کردیم که علی‌رغم شش مرحله ابلاغ قضایی در خصوص توقف این پروژه،‌ متأسفانه مسئولان این طرح به احکام صادره تمکین نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان شهرداری بدون اخذ مجوز از اداره "میراث فرهنگی" بابل و بدون توجه به قواعد و قوانین حفظ میراث فرهنگی،‌ اقدام به احداث یک ساختمان پنج طبقه در حریم موزه باستان‌شناسی بابل کرده است که شدیدا بنای موزه را تهدید می‌کند.

دهستانی ادامه داد:‌ در گذشته نیز شاهد این گونه اقدامات غیرمسئولانه از طرف شهرداری بودیم که از آن جمله :می‌توان به تخریب حمام تاریخی میرزایوسف ( متعلق به دوره صفویه) اشاره کرد که به لحاظ معماری به حمام فین کاشان شباهت زیادی داشت و ظاهرا کتیبه آن نیز در حین تخریب به سرقت رفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بابل در پایان خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی بابل بدون حمایت جدی دستگاه قضایی و فرمانداری استان مازندران توانایی مقابله با اقدامات شهرداری بابل را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
متاسف بودن هم خیلی کمه برای همچین مدیرانی.....
آخرین اخبار