مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور در نظر داد، به‌منظور بازسازی و مرمت باند دوم فرودگاه زاهدان 200 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حسن اعرابی‌مقدم مدیرکل فرودگاه‌ زاهدان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از فرودگاه زاهدان اظهار داشت: طی بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از باند فرودگاه، گزارش‌هایی از روند مرمت و بازسازی باند قدیم و جدید ارائه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه باند فعلی فرودگاه باید مرمت شود، گفت: با توجه به قدیمی بودن باند و نیاز به بهسازی و بازسازی باند، مجبور هستیم باند قدیمی فرودگاه را که کنار این باند قرار دارد را بازسازی و مرمت کنیم.

اعرابی مقدم بیان داشت: طرح بهسازی باند مورد نظر از سال گذشته مطرح شد و همان سال طبق توافقنامه‌یی با اعتباری بالغ بر 490 میلیارد ریال از منابع شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری گام اول برای مرمت باند فرودگاه برداشته شد.

وی افزود: تاکنون مبلغ 50 میلیارد ریال از سوی استانداری برای این طرح اختصاص یافته و شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در نظر دارد 200 میلیارد ریال در سال جاری برای اجرای پروژه پرداخت کند.
وی تصریح کرد: باند فوق باید تعریض و به‌منظور افزایش مقاومت آن روکش شود که این امر نیازمند 18 ماه زمان است تا ضمن تامین اعتبار، فعالیت‌‌های مربوط به مرمت این باند هم با سرعت بالایی صورت بگیرد.

اعرابی مقدم در ادامه افزود: پس از تکمیل بازسازی این باند و بهره‌برداری از آن باند فعلی که هم‌اکنون پروازها در آن انجام می‌شود نیز به تاکسی‌وی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر شرکت پیمانکار پروژه فوق اعلام شده و به زودی عملیات مرمت و بهسازی خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به دیگر طرح‌های توسعه‌یی در فرودگاه زاهدان گفت: ساخت ترمینال بین‌المللی هفت هزار مترمربعی و همچنین تکنیکال بلاک فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد که مقدمات کار از جمله تهیه نقشه‌ها، جانمایی‌ها و مقاومت خاک آغاز شده و پیگیر جابجایی ساختمان هواشناسی برای اجرای این طرح هستیم.

وی پیش‌بینی کرد؛ در صورت جابجایی به‌موقع ساختمان هواشناسی، سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار