دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: بهترین قانون مترقی کار، در ایران بوده که براساس جنسیت نوشته نشده و کارگر را به صورت کلی تعریف کرده‌است، به غیراز امتیازاتی که خانم‌ها نسبت به آقایان آن هم به دلیل جنسیت دارند، حقوق زن و مرد برابر است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسین کمالی" در مراسم تجلیل از زنان کارگر که دیروز در دفتر حزب اسلامی کار برگزار شد، گفت: آمریکا که پیشرفته ترین کشور در حوزه توجه به زنان است تنها 12 درصد آنان به درجه مدیریت رسیده و 50 درصد آن‌ها فرصت مدیریت نداشته و یکی از دلایل رسیدگی زنان به امور خانه و محیط گرم خانواده است.  
 
وی عامل دیگر را عقب ماندگی تاریخی عنوان کرد و در ادامه افزود: عقب ماندگی تاریخی که به تدریج در حال رفع بوده و شرایط طوری در حال پیشرفت است، که زنان دیگر به امور منزل وابسته نیستند و ما می‌دانیم که در یک دوره از تاریخ انسان‌ها امورات مربوط به حیات خودشان را از جمله آموزش، پزشکی، معیشت و پاسبانی را خودشان به عهده می‌گرفتند.
 
دبیر کل حزب اسلامی کار اظهار داشت: در مراحل بعد کارها تخصصی شده و نقش زنان پیچیده‌تر و تکامل پیدا کرده و آینده زنان امروز بهتر از دیروز است.
 
وی به شانیت و کرامت زنان در جوامع کنونی اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از تاریخ زن در محیط کار به عنوان نیروی بدون دستمزد شناخته می‌شد و یکی از دلایل چند همسری در قدیم نیروی ارزان کار و قرار دادن آنان در اختیار حاکم بود، همچنین مسائل احساسی بیان نمی‌شد.
 
کمالی به پیشرفت روز افزون زنان در جامعه‌مان اشاره کرد و گفت: امروز زن مالک تمام دارایی‌های خود بوده و نباید زن و مرد به یکدیگر نگاه کارفرما و کارگر داشته باشند، بلکه آنان شرکای یکدیگر در زندگی مشترک هستند.
 
وی اظهار داشت: فرهنگ مردان در جامعه ما نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و این در صورتی است که 50 سال گذشته  این طور نبوده و امروزه خانواده‌ها از فرزندان خود حمایت می‌کنند.  
 
دبیر کل حزب اسلامی کار به اشتغال زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: برای زنان الزاما نباید کاری را در محیط خانه یا بیرون از آن تنظیم کرد، باید آنان را آزاد گذاشت تا به فرصت‌های مناسب شغلی برسند تا موانع را از میان برداشته و به رشد و شکوفایی برسد.  
 
وی بیان داشت: بهترین قانون مترقی کار، در ایران بوده که براساس جنسیت نوشته نشده و کارگر را به صورت کلی تعریف کرده‌ است، به غیر از امتیازاتی که خانم‌ها نسبت به آقایان آن هم به دلیل جنسیت دارند، حقوق زن و مرد برابر است. 
 
کمالی افزود: ما باید شرایطی را در جامعه آماده کنیم تا زنان توانایی خود را در جامعه عرضه کنند چراکه  نباید توانایی آنان را سرکوب کرد، باید امکان کار و تلاش و امنیت برای همگان فراهم شود.  
 
وی نقش مادران را نقش اساسی برای جامعه دانست و بیان کرد: مادران نقش اساسی برای به توسعه رسیدن جوامع داشته و ما به نقش آنان اهمیت کمی داده‌ایم و در مرحله جامع پذیری بسیار ضعیف عمل کردیم.
 
کمالی اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم داده و مردان باید به این باور برسند که جامعه زنان باعث خوشبختی آنان شده و به یکدیگر اعتماد کنند تا بتوانیم گام‌های موثری در پیشرفت کشورمان برداریم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، مراسم ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار