استاندار تهران گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی در این شهرستان، فضای سبز را از بین بردند که با این کار تنفس را برای پایتخت مشکل ساختند.

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: چیزی که مرا نگران کرده این است که در جریان ساخت مسکن مهر دماوند به محیط زیست آسیب وارد شد.

وی ادامه داد: در جریان ساخت مسکن مهر دماوند فضای سبز و درختان زیادی تخریب شد تا به جای آن واحدهای مسکونی ساخته شود که البته کار نادرستی بوده است.

هاشمی افزود: اقدامات ما با کشورهای دنیا تفاوت زیادی دارد و برای انجام کارهایمان دقت لازم نداریم تا بتوانیم طبیعت را حفظ و نگهداری کنیم.

استاندار تهران اضافه کرد: اما آنچه مسلم است باید در حال حاضر به فکر جایگزینی برای جبران این خسارت باشیم که به همین منظور با هماهنگی فرمانداری و شهرداری دماوند و مسئولان استانی تصمیم گرفته شد تا کمربند سبزی در کل محدوده شهر دماوند ایجاد شود.

وی ادامه داد: مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که این زمین‏ ها در اختیار شهرداری دماوند قرار بگیرد تا بتواند با کاشت فضای سبز و درختکاری، کمربند سبز را در این زمین‏ ها ایجاد کند.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با این کار تا حدی آسیب‏های وارد شده به محیط زیست و فضای سبز را جبران کنیم/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.