استاندار تهران گفت: دهکده سیب امین آباد فیروزکوه از پروژه های مهم گردشگری و تامین کننده نیاز تفریحی مردم استان تهران است.

ˈسیدحسین هاشمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به پروژه عظیم گردشگری و تفرجگاهی دهکده سیب ˈامین آبادˈ اظهارکرد: یکی از نقص های عمده استان تهران با بیش از 12 میلیون نفر جمعیت، کمبود فضای تفرجگاهی سالم است.

وی گفت: در این پروژه که حدود 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در آن صورت گرفته است، در صورت تکمیل به یکی از بهترین تفرجگاه ها در سطح استان و کشور تبدیل خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: شرکت پیمانکار پروژه قول مساعد برای افتتاح تله کابین این سایت تا عید سعید فطر آینده را داده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درخصوص مبنا قرار گرفتن جمعیت به عنوان یکی از شاخص های تخصیص بودجه شهرستانها و کمبود جمعیت فیروزکوه، خاطرنشان کرد: با راه اندازی پروژه عظیم گردشگری دهکده سیب و جلب و جذب گردشگران و مسافران، مقوله کمبود جمعیت در فیروزکوه پوشش داده خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به جنگل دست کاشت ˈسنگ لیˈ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه، لزوم طراحی سیستم آبیاری قطره ای برای آن را از جمله اولویت ها برشمرد.

وی همچنین با اشاره به اختلافات مرزی استان های تهران و مازندران در منطقه ˈگدوکˈ، از پیگیری حل و فصل آن در فضایی آرام و به دور از تنش بین مسؤولان دو استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

پروژه تفریحی- گردشگری دهکده سیب، بزرگترین پروژه از این دست در سطح خاورمیانه است که عملیات اجرایی آن از سال 85 آغاز شده و در سه سایت 65، 167 و 234 هکتاری احداث می شود.

این مجموعه با امکاناتی نظیر پارک آبی، رود- دره، مجتمع تجاری، شهر بازی روباز، دهکده اقامتی، خط تله کابین به طول دو هزار و 700 متر، دهکده شکار، حیات وحش، سالن کنفرانس بین المللی، موزع دفاع مقدس، بیمارستان هزار تختخوابی و . . . با مشارکت 9 شرکت بین المللی در حال آماده سازی است که در منطقه امین آباد واقع در 30 کیلومتری غرب فیروزکوه در 105 کیلومتری شرق تهران در حال احداث است.

پیش بینی می شود با آماده شدن کامل این مجموعه عظیم گردشگری بیش از دو هزار و 600 نفر در آن مشغول به کار شوند.

پروژه گردشگری دهکده سیب در منطقه امین آباد شهرستان واقع در 25 کیلومتری غرب فیروزکوه در حال اجرا است./س


برچسب ها: دهکده ، سب ، فیروزکوه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.