دولت آمریکا در تازه ترین اقدام خصمانه خود علیه ایران ، دور تازه ای از تحریم ها را علیه چین و امارات بعلت همکاری صنعتی با جمهوری اسلامی وضع کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  رویترز ؛‌ وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد هشت شرکت چینی و اماراتی به دلیل نقض قوانین تحریم های ضدایرانی و فروش قطعات مورد استفاده در برنامه موشکی و دفاعی تحریم شده اند .

به نوشته خبرگزاری رویترز ،‌ این اقدام از سوی واشنگتن نشان دهنده تصمیم دولت آمریکا برای ادامه تحریم های ضدایرانی است . 

هشت شرکت چینی مرتبط با شخصی به نام "کارل لی" که از نام "لی فنگ وی" نیز استفاده می کند، بعلت تولید و فروش قطعات مورد نیاز برنامه موشکی ایران به تهران مورد تحریم قرار گرفته اند . بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت ها صوری بوده و از سوی کارل لی تحت عنوان گروه شرکت سهامی بازرگانی و اقتصادی LIMMT ایجاده شده اند. این شرکتها به دلیل صدور قطعات موشک به ایران تحریم شده اند. 

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد که که پنج میلیون دلار جایزه برای هرگونه اطلاعات به منظور دستگیری یا محکومیت کارل لی اختصاص داده است.

"دیوید کوهن" معاون امور اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا در این زمینه گفت: وزارت خزانه داری چند سال پیش کارل لی را به دلیل همکاری در زمینه تهیه قطعات مورد نیاز در برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم های خود قرار داد و امروز اقدامات شرکتهای پوششی وی را هدف قرار داده است. به علاوه اینکه، ما امروز یک شرکت و چندین فرد درگیر در معاملات نفتی با ایران را نیز تحریم کردیم.

وی افزود: همان گونه که به صراحت اعلام کرده ایم، حتی همزمان با دنبال کردن امکان دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ ای ایران، تحریم های خود را با شدت هر چه بیشتر پیش خواهیم برد.

بر اساس این گزارش ، شرکت‌های سینوتک، ام‌ تی‌ تی‌ او، ترید لیمیتد، ساکسس موو لیمیتد، دالیان ژونگچون و کارات از جمله موسساتی هستند که در فهرست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفتند.

آمریکا همچنین "سعید العقیلی" سهامدار و مدیر گروه العقیلی، را در ارتباط با معاملات نفتی با ایران هدف تحریم خود قرار داده است. سعید العقیلی متهم است که با استفاده از شرکت های تحت پوشش خود در زمینه فروش نفت و فرار از تحریم ها به ایران یاری رسانده است.

این تحریم ها همچنین شامل یک شرکت اماراتی واقع در "دبی" و تعدادی اشخاص مرتبط با صنعت نفت و پتروشیمی ایران می باشد . بر همین اساس، "انور کمال نظامی" رابط و تسهیل کننده مالی پاکستانی که در دوبی فعالیت می کند، از دیگر افرادی است که وزارت خزانه داری آمریکا وی را به دلیل همکاری با شبکه های فعال در زمینه دور زدن تحریم های نفتی ایران در فهرست جدید خود قرار داده است.


انتهای پیام /
برچسب ها: ایران ، تحریم ، آمریکا ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار