"صادق شیخ‌زاده" گفت: خواننده با خلق آثار خود به شکل گیری جریان‌های فکری جدید کمک می‌کند.

صادق شیخ‌زاده، خواننده موسیقی سنتی در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص  روشن شدن مسائل اجتماعی و اقتصادی در آثار موسیقی گفت: مسائل اجتماعی رابطه مستقیم با موسیقی دارد و هنرمند به عنوان راهبر جامعه جلوتر از مردم حرکت می‌کند و با خلق آثار به شکل گیری جریان‌های فکری جدید کمک می‌کند.

وی افزود: خواننده به عنوان فردی که دارای دانش اجتماعی و ابزار هنری با دانش اجتماعی خود تفکر جدیدی را ایجاد کند و با ابزار هنری خود نیز مردم را به سمت تفکر جدید سوق می دهد.

وی عنوان کرد: ورود مسائلی اقتصادی بسته به نوع موسیقی متفاوت است، برخی از سبک‌های موسیقی مانند راک و راک اندروید بر اساس اقتصاد به وجود می‌آیند. این نوع  موسیقی به دلیل جذابیت‌های بصری مخاطب زیادی جذب کرده،  اما به لحاظ محتوا از جذابیت چندانی برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: نوعی موسیقی نیز درهمه‌جای دنیا وجود دارد که به دلیل محتوای خوب آن و لذتی که به مخاطب انتقال می‌دهد، باعث استفاده‌ی مخاطب به صورت مداوم از این نوع موسیقی شده و مخاطبان آن، این نوع موسیقی مانند موسیقی کلاسیک را به دیگران پیشنهاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی و اقتصادی بسته به جنس موسیقی و ملودی و هم‌چنین انتخاب شعر، در موسیقی نمایان می‌شود.

در کشور ما انتخاب شعر اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا با شعر می‌توان جریان‌ها موسیقیایی را رقم زد، هرچند تناسب شعر با موسیقی نیز  اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان با اشاره به ارسال اثر جدید خود به کشور فرانسه به مناسبت بزرگداشت حافظ گفت: اجرای برنامه‌ای در رادیو تهران به مدت یکسال هر هفته پنج‌شنبه‌ها با موضوع بیان و اجرای ردیف‌های موسیقی خواهیم داشت.

گفتنی است آخرین جایزه‌ی وی نیز مربوط به خوانندگی موزیکال از کشور فنلاند برای آلبوم "اینک و امید" بوده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار