محمود منیعی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 گفت: در همین راستا شهرداری منطقه 7 همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی را در سطح این منطقه برگزار می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ محمود منیعی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ، به عنوان برگ هویتی جوامع و ملت‌ها، تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویچ مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.

وی  از نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت یاد کرد و  نقش خانواده‌ها، آموزش و پرورش و سازمان‌ها را در ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه موثر و مهم دانست.

منیعی همچنین در ادامه به نقش شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی در ارتقای سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، اداره آموزش‌های شهروندی منطقه 7 برنامه های متنوعی را در سطح منطقه اجرا می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 در تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: برگزاری جشن کتاب، بازدید از نمایشگاه کتاب، برپایی کتابخوانی سیار در بوستان‌های سطح منطقه 7، تهیه و توزیع بروشور با عنوان کتاب و کتابخوانی در سطح محلات، برپایی نمایشگاه کتاب در ساختمان ناحیه 4 و سرای محلات، برگزاری نشست‌های ادبی (نقد و بررسی) با موضوعات مختلف و ... از برنامه‌های ویژه این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به این که این برنامه‌ها از تاریخ 13 تا 20 اردیبهشت ماه در سطح منطقه 7 اجرا می‌شود، اظهار داشت: امید است با مدیریت جهادی و تلاش مدیران شهری شاهد نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار