رییس سازمان نقشه برداری کشور از برگزاری نمایشگاه دایمی نقشه برداری در طبقه سوم برج میلاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا آزموده اردلان سابقه نقشه برداری در کشور را همان سابقه علمی در کشور خواند و اظهار داشت: یکی از  کارهای فرهنگی مهم ، اختصاص طبقه سوم برج میلاد به نمایشگاه دائمی نقشه برداری است و برای هر چه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه دائمی از ایده متخصصان و صاحب نظران استفاده می کنیم تا بتوانیم با جمع آوری نظرها از فضای موجود با توجه به میزان بالای بازدید کننده در برج میلاد برای ابراز وجود و شناساندن رشته مهندسی نقشه برداری به مردم جامعه نهایت استفاده را ببریم.

وی در خصوص جایگاه رشته نقشه برداری و علت قرار گرفتن سازمان نقشه برداری بعنوان زیرمجموعه معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت رشته نقشه برداری در برنامه ریزی های کلان مملکتی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، کشاورزی و... افزود: با توجه به نقش حیاتی و مهم نقشه در توسعه کشور، انشاءالله با برنامه ریزی و هماهنگیهای به عمل آمده بتوانیم برای شهرهای بزرگ هر ساله و برای سایر نقاط کشور نیز هر پنج سال یکبار عملیات پرواز و نقشه بردای پوششی را انجام دهیم که این کار به کمک عکسبرداری هوایی و نیز تصاویر ماهواره ای بسته به نوع منطقه انجام می پذیرد.

 رییس سازمان نقشه برداری کشور ضمن بیان شرایط خاص کلانشهر تهران و الزامات موجود در تهیه نقشه به روز و جدید به منظور مدیریت بحران گفت: انشاءالله با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگیهای قانونی به عمل آمده بتوانیم در اولین فرصت به انجام این مهم نائل آئیم. البته گفتنی است با توجه به محدودیتهایی نظیر ترافیک، آلودگی، پوشش گیاهی و... بهترین زمان پرواز در تهران ایام عید نوروز می باشد.

وی همچنین در خصوص استراتژی سازمان نقشه برداری کشور در چگونگی همکاری با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ابراز داشت: سیاست ما تعامل با سازمان جغرافیایی در انجام تمامی امور نقشه برداری کشور است و اعتقاد داریم همکاری تنگاتنگ این دو سازمان در کنار هم می تواند به رشد رشته نقشه برداری کمک شایانی کند.

معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور و رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تمام سعی ما بر تعامل و همکاری مشترک با سازمان جغرافیایی و ایجاد روحیه تعاون و همکاری در رفع مشکلات زیربنایی کشور بوده و در این مدت کوتاه نیز جلسات مشترک بسیار مفیدی برگزار کرده ایم.

وی با برشمردن عواملی چون ایجاد دیتا بیس یکپارچه مشترک برای کل کشور با قابلیت سرویس پردازش online و اتوماتیک، انجام پروازهای مشترک و جلوگیری از موازی کاری ها ،ادامه داد: درصورت نیاز هر سازمان به نقشه، ابتدا در سامانه بررسی شده که چنانچه نقشه مورد درخواست از منطقه وجود نداشته باشد و یا به هر دلیلی به لحاظ زمانی و دقت نیاز آن سازمان را برطرف نکند، اقدام به تهیه نقشه نمایند. در این راستا طرح ایجاد حداقل 1000 ایستگاه GPS  دائمی در دست اقدام است که هم اکنون تعداد این ایستگاهها 120 عدد می باشد.

رییس سازمان نقشه برداری همچنین از تمامی متخصصان و فعالان بخش خصوصی در حوزه نقشه برداری خواست تا در نمایشگاه و همایش ژئوماتیک امسال به صورت پرشور و یکپارچه شرکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار