یک مدرس دانشگاه و کارشناس خانواده گفت: زنان و مردانی که از نظر اقتصادی با یکدیگر اشتراک دارند ،باعث توسعه خانواده در ابعاد مختلف می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،«سیما فردوسی»که در همایش نقش زن در اقتصاد خانواده که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد ،تصریح کرد: وی یکی از مهمترین نقش زنان در خانواده را مدیریت خانواده برشمرد و گفت:نخستین نقش زن مدیریت بر افکار خود و تمرکز بر رفتار خانواده و مقابله با افکار منفی است .

وی مدیریت کلام ،ارتباط و احساس خانواده را از دیگر وظایف یک زن در خانواده برشمرد و گفت:زنان همواره نقش کلیدی در خانواده دارند.

فردوسی توجه زنان به درآمد خانوارها و مدیریت اقتصاد بر اساس منابع موجود هر خانواده را خواستار شد و گفت:نباید مدیریت اقتصاد بر اساس تقاضا باشد و شناسایی اولویت های زندگی باید در راس خواسته های خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش مرد در خانواده را سرپرست توصیف کرد و گفت:زن و مرد نباید در یک خانواده در مقابل فرزندان خود نقطه ضعف نشان دهند .

«زهرا اخوان نسب»رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی اتاق اصفهان در این همایش گفت:زنان همواره در کنار مردان نقش موثری در مدیریت اقتصاد دارند و در راستای اقتصاد مقاومتی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود:با توجه به رشد و توسعه بانوان ایرانی در بخش های مختلف علمی ،فرهنگی،اجتماعی و ورزشی توانایی موفقیت در عرصه اقتصادی نیز در دسترس آنان است و باید زمینه شکوفایی استعداد آنان را در این بخش فراهم ساخته شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان گفت:این کمیسیون تلاش دارد با برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی ،بانوان را برای حضور در بخش های اقتصادی از جمله کارآفرینی تشویق کند. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.