معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري گفت: اميدواريم پنجره‌ي جديدي در ارتباطات استان اصفهان با استان گوانگ دونگ چين گشوده شده و منجر به گسترش روابط و مبادلات دو كشور گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،‌ عليرضا همدانيان در ديدار با معاون استاندار گوانگ دونگ چين و هيئت همراه كه در تالار اشرف صورت پذيرفت، ‌اظهار داشت: با توجه به ارتباط ديرينه دوستي دو كشور ايران و چين، زمينه همكاري دوجانبه در بسياري از بخش ها فراهم است.

همدانيان افزود: با توجه به اينكه حجم مبادلات استان گوانگ دونگ در سال 2013، بيش از یک هزار میلیارد دلار بوده كه در مجموع سالانه یک چهارم صادرات کشور چین است،‌ تمايل داريم كه سهم استان اصفهان از اين مبادلات افزايش يابد.

وي با اشاره به ويژگي هاي بارز استان اصفهان،‌تشريح كرد: اصفهان بزرگ ترين قطب صنعت ايران بوده و با وجود 8500 واحد صنعتي، بخش زيادي از فولاد، مصالح ساختماني و محصولات پتروشيمي كشور را توليد مي كند.

معاون استاندار اصفهان با بيان اينكه اصفهان بزرگ ترين صادر كننده سنگ تزئيني به ميزان 50 ميليون مترمربع در سال است،‌به وجود واحدهاي اموزش عال و دانشگاهي در استان و همچنين منابع غني گردشگري اشاره كرد.

وي افزود: اصفهان با دارا بودن 200 هزار اثر تاريخي كه 13 اثر آن داراي ثبت يونسكو و 1650 اثر داراي ثبت ملي است، يكي از بزرگترين قطب هاي گردشگري دنياست.

عليرضا همدانيان با اظهار آشنايي نسبت به فعاليت هاي اقتصادي استان گوانگ دونگ و شهر گوانگجو، بر گسترش همكاري‌هاي تخصصي با توجه به ظرفيت دو استان تأكيد كرد.

معاون استاندار گوانگ دونگ چين نيز با بيان اينكه اصفهان در زمينه صنايع دستي و صنعت نساجي بسيار قوي است، براي گسترش همكاري در زمينه تجارت و گردشگري ابراز تمايل نمود.

وي افزود: ما نيز مي توانيم در زمينه سرمايه گذاري و آموزش با اصفهان همكاري داشته باشيم.

وي همچنين در خصوص پيشنهاد مطرح شده مبني بر بازديد اپراتورها و تورگردان هاي گوانگ دونگ به منظور آشنايي بيشتر با اصفهان و ارتقا توانايي جهت مديريت بهتر تورهاي اصفهان گردي،‌ اعلام آمادگي نمود و خواستار هدف گذاري تعداد مشخصي توريسم در سال شد.

شايان ذكر است استان گوانگ دونگ به مرکزیت شهر گوانگجو در جنوب کشور چین واقع شده و پر جمعیت ترین و ثروتمندترین استان این کشور است.

این استان از نظر تولید ناخالص داخلی نیز جایگاه قابل توجهی در بین سایر استان های کشور چین داردو به سبب برگزاری همایش ها و نمایشگاه های بزرگ و تردد و حضور اکثر تجار بزرگ جهان دارای شهرت جهانی است و بیشترین آمار گردشگر را به خارج از کشور دارد.

استان گوانگ دونگ در سال 2013، بیش از 20 میلیون دلار کالا به کشور ایران صادر کرد و بیش از 9 میلیارد دلاراز کشور ایران واردات داشت.

حجم تجارت خارجی این استان پارسال بیش از یک هزار میلیارد دلار بوده که این رقم بیانگر حدود 26 درصد تجارت خارجی چین است. /س

 
برچسب ها: اصفهان ، استاندار ، گوانگ ، دونگ ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.