وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است، گفت: آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروی انسانی نیازمند کمک دولت و مجلس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري ، علی اصغر فانی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان مازندران در دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اصل توسعه ‌یافتگی هر کشور به سرمایه انسانی آن کشور بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها منابع درآمدشان صدور نیروی انسانی است، تصریح کرد: در این کشورها به جای سرمایه‌های مادی نیروی انسانی ارز آوری میکند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی هر کشور است، خاطرنشان کرد: معلم نقش کلیدی و اساسی در ایجاد و تربیت نیروی انسانی دارد.

وی با اعلام اینکه امروز مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش ساماندهی و بهسازی منابع انسانی آن است، گفت: برای تحقق این امر مجلس و دولت باید به آموزش و پرورش برای توسعه منابع انسانی کمک کنند.

فانی با اعلام اینکه بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور زیرساخت منابع انسانی را تشکیل می‌دهند، افزود: میانگین سرمایه انسانی کشورمان 36 درصد است و ما جای کار داریم و باید در مسیر شکوفایی این سرمایه‌ها تلاش کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.