استاندار آستراخان روسیه،گفت: طرف گردشگری استان آستراخان روسیه می‌تواند در زمینه گردشگری با طرف مازندرانی، تبادل نظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري ، الکساندر ژیلکین در نشست با استاندار مازندران در افزود : امسال بیستمین سالی است که روابط مازندران و استان آستراخان روسیه شروع شده و پیشرفت‌های خوب و بزرگی در همه زمینه‌ها داشتیم.

وی درباره اجرایی نشدن مفاد تفاهمنامه با استاندار قبلی مازندران، گفت: باید کارگروه تخصصی کارشناسان را برگزار شود تا این مسائل را بررسی کند.

استاندار آستراخان روسیه خاطرنشان کرد: تیم همراه ما آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف با همتایان شما در استان مازندران به گفت‌وگو بپردازند.

ژیلکین با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیت‌های دو استان در مقابل همدیگر اجرایی نشده است، یادآور شد: دو استان می‌توانند در زمینه گردشگری تبادل داشته باشند و طرف گردشگری استان آستاراخان روسیه هم در این سفر ما را همراهی می‌کند که می‌تواند در این زمینه با طرف مازندرانی، تبادل نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه نیروی انسانی هم می‌خواهیم همکاری داشته باشیم، گفت:‌ در استان ما عده‌ای از دانشجویان، به آموزش و فراگیری زبان فارسی می‌پردازند و امیدواریم این دانشجویان بتوانند در مازندران پذیرفته شوند و حتی دانشجویان مازندرانی برای فراگیری زبان روسی به استان آستراخان بیایند.

استاندار آستراخان با تاکید بر فعالیت‌های رسانه‌ای دو استان، افزود: آمادگی داریم فرصت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری، کشاورزی و ... مازندران از تلویزیون محلی ما پخش شود و همچنین تلویزیون محلی مازندران به پخش قابلیت‌های استان آستراخان بپردازد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.