مدیر جهاد کشاورزی خمین از اختصاص 52هکتار از مزارع این شهرستان به کاشت محصول پیاز خبر داد وگفت: پیش بینی می شود که از این سطح زیر کشت دو هزار و 340 تن محصول پیاز در اواخر مهر ماه امسال برداشت شود

 احمد رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛ افزود: محصول پیاز این شهرستان 20 هکتار به روش نشایی و مابقی نیز سنتی وبذری کشت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و تغییر اصلاح الگوی کشت محصول نشایی به صورت گسترده تر از هر سال در این شهرستان انجام شده ضمن اینکه آبیاری این مزارع از قرقابی به بارانی تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین مزایای کشت نشایی پیاز را صرفه جویی در میزان مصرف آب از زمان کشت تا برداشت ،کنترل آفات و زودرسی محصول بیان کرد.

وی بیان کرد: پیاز نشایی یک نواخت و منظم در مزرعه با رعایت فاصله بوته ها و ردیف ها کاشته می شود و صرفه جویی در تعداد دفعات وجین و آبیاری مزرعه ، تولید محصول یکدست با اندازه یکسان با خاصیت انبارداری بالا از مزایای دیگر کاشت نشایی پیاز است .

جعفری با بیان اینکه کشت محصول پیاز تا اوایل اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه می داشت گفت: پیاز در حال کشت این شهرستان 90 درصد قرمز آذرشهر و مابقی نیز زرد اصفهان و سفید کمره است.

وی مناطق کشت این محصول را قیدو ،مزاین ،دانیان، حاجی آباد، دهنو و قورچی باشی بیان کرد ، و یادآور شد،سال زراعی گذشته حدود یک هزار و703تن پیاز از سطح 43 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

شهرستان خمین تنها تولید کننده محصول پیاز در استان مرکزی است./س
 
برچسب ها: کاشت ، پیاز ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.