استاندار مازندران گفت: مازندران آماده همکاری با آستاراخان روسیه برای حفظ ذخایر دریایی خزر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري ، ربیع فلاح جلودار در دیدار استاندار آستراخان روسیه اظهار داشت: ایران روابط بسیار خوبی با روسیه در طول تاریخ داشت.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز روابط دو کشور می‌توانند روابط گسترده‌ای با همدیگر داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به قابلیت‌های روسیه برای ترانزیت کالاها از این کشور به اروپا خاطرنشان کرد: مازندران دروازه جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره قرار گرفتن دو کشور در حاشیه دریای خزر خاطرنشان کرد: این دریا در توسعه مناسبات اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارد.

استاندار مازندران تاکید کرد: در صورت بررسی مناسبات قابلیت‌های بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در توسعه مناسبات دو کشور موثر باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای که بین دو استان در سفرهای قبلی انجام شد، افزود: در این سفر برنامه‌ریزی انجام شود که تفاهمنامههای قبلی اجرایی شود.

فلاح در ادامه با قابلیت‌های مازندران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، گردشگری اشاره کرد و گفت: برای توسعه مناسبت‌های کشاورزی نیاز است مرکز قرنطینه‌ای دو استان فعال شود.

وی در ادامه به قابلیت مازندران در تولید گل و گیاه اشاره کرد و بیان داشت: صد در صد محصولات گل و گیاه مازندران قابلیت صادرات را دارد و این محصولات در حال حاضر به بسیاری از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

استاندار مازندران در ادامه به زیرساخت‌های مازندران در زمینه حمل و نقل اشاره کرد و بیان داشت: مازندران آماده همکاری گسترده در این زمینه است.

فلاح در ادامه به قابلیت‌های مناسب مازندران در زمینه فعالیت‌های ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: بیش از 24 هزار مهندس ساختمان مازندران آمادگی دارند تا تجربیات این حوزه را در اختیار مهندسان کشور شما قرار دهند.

وی خواستار همکاری گسترده دو استان برای حفظ ذخایر دریایی خزر شد./س

برچسب ها: آماده ، حفظ ، آستاراخان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای فلاح واقعا فوق العاده هست
واقعا داره کار می کنه