معاون عمرانی استانداری خوزستان در نشست خبری با رسانه‌هاي استان، گفت: استان خوزستان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و به نوعی در برخی شاخص‌ها، استانی ملی یا ملی‌ترین استان محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، احمد سیاحی، عنوان‌کرد: در حال حاضر فرصت طلایی در استان ایجاد شده است و ظرفیت ایجاد شده فعلی در استان در هیچ دوره زمانی نبوده است؛ در حال حاضر روحانیت معظم و در راس آن‌ها نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز سردمدار حمایت از کار عمرانی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هستند و تاکنون سابقه نداشته که همه نمایندگان استان چنین عزمی را در حمایت از مسوولان استان داشته باشند.

وی افزود: در نظر داریم با فراهم کردن بستر و زمینه مناسب، جذب سرمایه گذار را در استان بیشتر کنیم.

سياحی ادامه‌داد: ظرفیت‌هایی در استان‌های کشور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به معادن، نفت، كشاورزي و توليد محصولات استراتژيك از جمله برنج، گندم و زعفران و دیگر ظرفیت‌ها اشاره کرد. مجموعه این قابلیت‌ها اقتدار یک کشور را نشان می‌دهد.
 
معاون عمراني استانداري خوزستان درباره طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: خوزستان و جایگاه کارون بر کسی پوشیده نیست و فرهنگ و تاریخ ما با کارون عجین شده است.

شهرهای پرجمعیت ما در ساحل رودخانه کارون واقع شده‌اند و 85 درصد آب شرب شهرهای استان از رودخانه کارون تامین می‌شود و این عدد، عدد بسیاری قابل توجه و واقعی است و باید کمیت و کیفیت کارون را حفظ کرد.

وی افزود: از طرفی ما شاهد کمبود آب در برخی از استان‌ها هستیم و براساس قول و دستور رییس جمهور، اگر آبی قرار است منتقل شود باید فقط برای شرب باشد.

 سیاحی، درباره طرح سد گتوند و تبعات آن در وضعیت رودخانه کارون و تملک اراضی روستاییان بیان‌کرد: در زمینه سدگتوند بحث‌های مختلفی شامل میزان نمک پشت سد، میزان تاثیر سدگتوند در خصوص شوری آب رودخانه کارون، تملك اراضي روستاییان و احقاق حق و حقوق آن ها مطرح است.

در جلسات وزیر نیرو ما تاکید کرده‌ایم که به هیچ وجه اجازه تغییر کیفیت و بالارفتن شوری آب را در کارون نمی‌دهیم و وزارت نیرو باید این تعهد را داشته باشد که ما تغییرات کیفی را در پایین دست سد گتوند شاهد نباشیم.

سیاحی گفت: نگرانی ما در بحث این سد، موضوع شوری است که در حال حاضر مشکل اساسی و جدی در رودخانه کارون ایجاد نکرده است./س

برچسب ها: برنامه ، عمرانی ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.