وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش بزرگداشت روز بسیج کارگری گفت: امروز بسیج باید موتور محرک پیشرفت جامعه نوآور باشد و این نهاد محمل‌دار است و امروز بیش از قبل به روحیه بسیجی درکشور نیازمندیم و در سایه‌سار این روحیه است که می توانیم این دوران را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مراسم جامعه کارگری کشوری امروز (نهم اردیبهشت‌ماه) با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ، سردار بیگدلی معاون راهبردی سپاه محمدرسول‌الله، محمد حسن ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طالبی رئیس سازمان بسیج جامعه کارگری کشور برگزار شد.

هم‌چنین؛ نجفیان مدیر سازمان دخانیات کشور،حاج محسن طاهری مداح اهل بیت، مهندس حسن یکه‌زارع مدیر شرکت ایران خودرو، دکتر رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی و محمدباقر خزائی رئیس سازمان بسیج جامعه کارگری از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند..

حجت‌الاسلام حسن ابوترابی در این مراسم گفت: واژه‌ای که باید به آن دست پیدا کنیم واژه اقتدار است و بسیج جامعه امروز ایران بدون اقتدار نمی‌شود ، هم‌چنین باید کشور خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حیاب ببخشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون قدرتمندان جهان با اخلاق و ارزش‌های اسلامی فاصله دارند و استخوان‌های جوامع ضعیف را زیر چکمه‌های خود خرد کرده‌اند و تاریخ سیاه آمریکا و اروپا بیانگر این مسئله است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادهای وارده به حوزه تولید خودروی کشور اظهار داشت: یکی از ایرادهایی وارده در عرصه مهندسی خودروی کشور این است که در مرز دانش حرکت نمی‌کنیم اما در بحث تولید موشک اکنون به مرز دانش دست پیدا کرده‌ایم و این ریشه‌ها باید شناخته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی افزود: اکنون باید نگاه علمی و تولید مبتنی بر این نگاه بر صنعت خودروسازی کشور حاکم شود و این جز اینکه متخصصان داخلی با تحقیق و پژوهش صنعت خودروسازی کشور را پوشش دهند، امکان‌پذیر نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در مقطع کنونی بدون ارتقای بهره‌وری به جایگاهی از قدرت دست پیدانمی‌کنیم چون قدرت ما در گروه بهره‌وری است و با افزایش چند درصد حقوق و رشد تورم به رفاه و اقتدار دست نمی‌یابیم.

وی ادامه داد: یکی از ارکان کلیدی اقتدار افزایش ارزش پول ملی است که در سایه افزایش تولیدهای داخلی به دست می‌آید و نمی‌توان بدون تولید به خدمت‌رسانی پرداخته و به ارزش پول ملی و رفاه ملی فکر کرد لذت اگر ما بتوانیم بازارهای داخلی را با افزایش کالاهای مرغوب از کالاهای خارجی خالی کنیم به هدف افزایش ارزش پول ملی دست می‌یابیم.

حجت‌الاسلام  و المسلمین ابوترابی درباره کاهش شکاف‌های طبقاتی بین مردم ادامه داد: اگر شکاف‌های طبقاتی بین مردم کاهش پیدا کند عدالت در بالاترین سطح افزایش و رفاه اجتماعی ایجاد می‌شود لذا تدابیر مدیران اقتصادی سیستم بانکی کشور می‌تواند در بزرگ شدن بازار سرمایه و انتقال این سرمایه در عرصه‌های موردنیاز کشور ما موثر بوده و ما را به اقتدار برساند.

در ادامه مراسم دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جایگاه والای بسیج گفت: بسیج حافظ دین و قرآن و حامی ولایت است زیرا بسیج صادقانه خدمت می‌کند و عالمانه همراه با آگاهی تحلیل می‌کند و مخلصانه همه چیزش را تقدیم انقلاب می‌کند و همانطورکه بسیج بعد از انقلاب و در جنگ یار انقلاب بود بعد از آن نیز باید ضامن انقلاب و حافظ ارزش‌های آن باشد.

ربیعی ادامه داد: امروز بسیجی بودن نباید در عرصه نظامی تعریف شود زیرا براساس فرمایش مقام معظم رهبری هر بسیجی باید حس مسئولیت و تعهد کند و بسیجی آن است که آگاهانه در مسیر خویش گام برمی‌دارد.

وزیر کار در ادامه می‌افزاید: شور و شعور از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بسیجی است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اکنون کشور نیازمند حضور بسیج است.

وی افزود: امروز بسیج باید موتور محرک پیشرفت جامعه نوآور باشد و این نهاد محمل‌دار است و امروز بیش از قبل به روحیه بسیجی درکشور نیازمندیم و در سایه‌سار این روحیه است که می توانیم این دوران را پشت سر بگذاریم.

وزیر کار در پایان سخنان خود اظهار داشتن: امروزه کشور ما با توجه به تحریم ظالمانه نیازمند همکاری متخصصان داخلی است که در سایه آن بتوان وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشید زیرا وقتی اقتصاد مردم شکوفا می‌شود تولید داخی نیز شکوفا می‌شود.

گفتنی است؛ ادامه این مراسم از خانواده شهیدان برنسی و باغیان شهیدان نمونه بسیجی جامعه کارگری تقدیر شد.

هم‌چنین از حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد مشکاتی مهندس کنترل کیفیت شرکت سایپا و کارگر نمونه بسیجی در سال 92 و مهندس حسن یکه‌زارع مدیر شرکت ایران خودرو و نجفیان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نائب ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار