معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزایش ابتلا به بیماری سرطان در استان را نگران کننده دانست و افزود: آمار روبه افزایش سرطان استخوان در کشاورزان استان به دلیل استفاده و تماس با سموم شیمیایی از مواردی است که به شدت نیازمند پیگیری و درمان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اکبر سلیمانی  افزود: به دلیل نبود برنامه‌های غربالگری شیوع بیماری‌های سرطان به خصوص سرطان دستگاه گوارش و سینه روزبه روز بیشتر می‌شود.

وی اظهارکرد: بیشتر بیماران سرطانی بستری در بخش ICU بیمارستان‌های استان با سرطان‌های پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کنند که به دلیل تشخیص دیرهنگام، بیماری آنان به برنامه‌های درمان و شیمی درمانی پاسخ نمی‌دهد.

سلیمانی ادامه داد: در برخی شهرستان‌های استان آمار ابتلا به بیماری سرطان بالاست و بررسی علت شیوع این بیماری ضروری است، چراکه با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه می‌توان ۳۰ درصد از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که افراد بالای ۴۵ سال هر سه سال یک بار غربالگری و کنترل فاکتورهای سلامتی نظیر قند و فشارخون و ابتلا به انواع سرطان‌ها را بررسی کنند.

سلیمانی دیابت را از دیگر بیماری‌های در حال افزایش دانست و افزود: ۷۵درصد عامل نارسایی کلیه در افراد دیالیزی دیابت و ۲۲درصد ناشی از فشار خون بالاست و تنها حدود سه درصد وابسته به ژنتیک و عوامل وراثتی است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزود: کم تحرکی و سبک نادرست زندگی، ابتلا به دیابت و فشارخون رادر کودکان و نوجوانان افزایش داده است.

سلیمانی اظهارکرد: حدود ۴۰ درصد ابتلا به دیابت ناشی از عوامل وراثتی است و مابقی آن به سبک زندگی افراد وابسته است.

وی ارتقای سطح دانش سلامت مردم و ارائه بسته‌های حمایتی برای کنترل و ارزیابی فاکتورهای سلامتی آنان را ضروری دانست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آمار ، سرطان ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.