عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای تصویب قانون جامع مدیریت شهری برای افزایش اختیارات شهرداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عباس فلاحی باباجان، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش در جهت افزایش اختیار مدیریت شهری و شهرداران در حوزه عمران شهری و خدماتی را گامی اساسی در راستای بهبود عمران و توسعه شهری برشمرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، تلاش مجلس برای تأمین منابع درآمدی به دهیاری ها، روستاها و تأمین هزینه های جاری شوراهای اسلامی روستایی را از دیگر برنامه های آتی نمایندگان مجلس برای تقویت جایگاه ه شوراها و دهیاران در روستاها برشمرد.

این نماینده مجلس اجرای آمایش سرزمینی را در جهت شناسایی نیازها و قابلیت های مناطق مختلف در کلیه نقاط کشور را به منظور توزیع امکانات و خدمات نظام اسلامی ضروری برشمرد و خواستار تسریع در اجرای این طرح شد.

وی، گفت: در اصلاحیه قانون جدید دهیاری ها و شوراها 60 مسئولیت جدید به عهده این نهادهای مردمی گذاشته شده است که با تصویب مجلس در صحن در سالجاری از سال 94 این قانون اجرایی می شود.

این نماینده مجلس، با اشاره به قانون بودجه 93 گفت: در بودجه سال 93 اهتمام ویژه ای به بحث توسعه زیرساختها ی روستایی و صنایع اشتغالزا و توسعه کشاورزی با تمهیدات و اعتبارات ویژه شده است که امیدواریم با تداوم این امر در راستای تحقق منویات معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گامهای اساسی برداشته شود.

عباس فلاحی باباجان همچنین از افتتاح فاز اول کارخانه مس انجرد و فاز دوم کارخانه بسته بندی و سورتینگ این شهرستان در سالجاری با اشتغال یکهزار نفر خبر داد.

وی، همچنین برگزاری دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در شهرستان اهر را توسط دانشگاه آزاد اسلامی گامی اساسی در امر اشتغال و کارآفرینی و ارتقاء درآمد منطقه و جذب سرمایه گذاران ذکر کرد و افزود: امیدواریم با اهتمام ویژه مسئولین ذیربط بتوانیم با اجرای این همایش تلاش مضاعف دراین حوزه برداریم.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: تصویب ، قانون ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.