به منظور توانمدسازی جوامع محلی برای جلوگیری از روی آوردن اهالی روستا به تخریب منابع طبیعی، کارگاه منبت کاری در پروژه بین المللی ترسیب کربن در روستای «یک چای» محلات راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات گفت: این کارگاه در راستای توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد مشاغل وهمچنین افزایش درآمد و ارتقاء معیشت خانوار در منطقه طرح ترسیب کربن راه اندازی شده است.

طالبی در ادامه افزود: کارگاه منبت کاری با 100میلیون ریال تجهیز و ابزارهای لازم برای فراگیران تهیه و دراختیار آنها گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: ترسیب کربن به معنای جذب رسوب کربن در بافت های گیاهی است و به دلیل اینکه هم اینک دنیای صنعتی با مخاطرات جدی افزایش دی اکسید کربن و شرایط گلخانه ای دست و پنجه نرم می کند سازمان ملل از اجرای طرح ترسیب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال می کند.

طالبی افزود: به منظور حراست از منابع طبیعی، طرح های علمی مختلفی از جمله پروژه بین المللی ترسیب کربن در کشوردر حال اجرا است 
وی گفـت: هم اکنون این طرح بین المللی در هشت روستای شهرستان محلات با15 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات افزود: برنامه های ترویجی و آموزشی ترسیب کربن ازسال گذشته دراستان مرکزی آغاز شده و تاکنون تعداد زیادی کارگاه توجیهی و آموزشی دراین زمینه برگزار شده است.

گفتنی است: 12 گروه محلی و منطقه ای برای پیگیری برنامه های طرح بین المللی ترسیب کربن در این شهرستان تشکیل شده است./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.